دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 11:00
سه خبر/

برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی در واحد علوم دارویی

بیست و چهارمین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی با هدف بررسی پروپوزال‌های پایان‌نامه تحقیقاتی دانشجویان به ریاست واحد علوم دارویی برگزار شد.
کد خبر : 23538

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بیست و چهارمین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سید مهدی رضایت رئیس واحد علو دارویی، اساتید رشته‌های داروسازی بالینی، فارماکولوژی (سم‌شناسی)، بهداشت حرفه‌ای، بیهوشی جراحی قلب و کارشناسان فقه و حقوق با ریاست دکتر سید مهدی رضایت (فارماکولوژیست) با هدف بررسی پروپوزالهای پایان‌نامه تحقیقاتی دانشجویان در اتاق شورای حوزه ستادی برگزار شد.


به منظور حفظ شأن و کرامت انسانی در انجام پژوهش‌های پزشکی با بهره‌گیری از بیانیه‌ها و دستورالعمل‌های بین‌المللی و تطبیق آن با شرع مقدس اسلام برای بهبود کارآیی و تعمیم نظارت اخلاقی بر پژوهش‌های انسانی، این کمیته در سال 88 بر اساس آئین‌نامه کمیته‌های منطقه‌ای اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی به صورت کشوری با تصویب معاونت پژوهشی وقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را در واحد علوم دارویی آغاز کرد و تاکنون به بررسی 130 طرح و پروپوزال‌های تحقیقاتی بر اساس کدهای 26 گانه اخلاقی پرداخته است.


در این راستا علاوه بر بررسی پروپوزال ها تاکنون پیشنهاداتی درباره اصلاح و بازنگری مجدد کدهای اخلاقی دبیرخانه کمیته کشوری اخلاق در پژوهشهای علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده است.


بازدید روسای دانشکده های علوم و فناوری‌های نوین و شیمی دارویی از برگزاری امتحانات


روسای دانشکده‌های علوم و فناوریهای نوین و شیمی دارویی واحد علوم دارویی با حضور در حوزه‌های امتحانی از روند برگزاری امتحانات بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر ابراهیم بلالی رئیس دانشکده علوم و فناوریهای نوین و دکتر هما عزیزیان رئیس دانشکده شیمی دارویی با حضور در حوزه‌های امتحانی از روند برگزاری امتحانات بازدید و از اقداماتی که در راستای ایجاد شرایط بهتر برای حضور دانشجویان و رفاه حال آنان از سوی دانشگاه در نظر گرفته شده بود، همچنین از همکاری تمامی عوامل اجرایی و دست اندر کاران امتحانات تقدیر و تشکر کردند.


امتحانات تئوری دروس آزمایشگاهی پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی 94-93 از روز شنبه 9 خرداد و امتحانات تئوری و دروس نظری از روز شنبه 16 خرداد جاری به صورت روزانه در 4 نوبت در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های نوین و شیمی دارویی برگزار شده است که در هر نوبت بین 400 تا 700 دانشجو در جلسات حضور داشتند.


همچنین کارگاه آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Clinical Key ویژه اعضای هیئت علمی حوزه علوم پزشکی به میزبانی واحد علوم دارویی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، جلسه‌ای با حضور دکتر پروانه بهروزیان، مدیر امور بازاریابی شرکت FARIDEA نماینده انحصاری Elsevier و Elsevier Health، دکتر احمد سلام، نماینده شرکت Elsevier در کشورهای خاورمیانه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های حوزه علوم پزشکی، به منظور آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Clinical Key در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد.


در این جلسه بهروزیان و سلام به معرفی و شرح پایگاه اطلاعاتی Clinical Key به عنوان یک مرجع معتبر و کاربردی برای اعضای جامعه پزشکی، استادان دانشگاه­‌های علوم پزشکی و دانشجویان پرداختند و در ادامه نیز مهندس جلالی، نماینده Elsevier در ایران توضیحاتی در مورد آمار مقالات این سایت و امکانات دیگر که شامل کتاب، تصاویر و ویدئوهای آموزشی است، دادند.


دسترسی به پایگاه اطلاعاتی Clinical Key از طریق آدرس www.clinikalkey.com فراهم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته