دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1394 - 14:13

حجت‌الاسلام زم: تعدد و موازی‌کاری در حوزه فرهنگی مانع سیاستگذاری یکپارچه شده است

عضو شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، تعدد دستگاه‌های فرهنگی و موازی‌کاری در این حوزه را مانع سیاستگذاری یکپارچه فرهنگی دانست.
کد خبر : 23420

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی زم در جمع مدیران و روسای دفاتر اسلامی واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد بر تلاش مضاعف مدیران فرهنگی برای جذب جوانان و دانشجویان با تنوع بخشی در برنامه‌های فرهنگی و متناسب با نیازهای جوانان تأکید کرد.


وی اظهار کرد: اگر نتوانیم نیازهای جوانان را بصورت کارشناسی بشناسیم و با مخاطب شناسی مناسب قشر دانشجو در راستای جذب آنها به کانون های مختلف فرهنگی اجتماعی کار اساسی و موثری انجام ندهیم قطعاً جذب مراکزی که دشمن و استکبار جهانی برای آنها برنامه ریزی کرده جذب خواهند شد.


این کارشناس ارشد فرهنگی تأکید کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگی صدها مرکز فرهنگی در زیرمجموعه ادارات و نهادها داریم اما برنامه‌ریزی غیرکارشناسی و بخشنامه‌ای باعث عدم موفقیت آنها در حوزه فرهنگی شده است.








متأسفانه در حوزه فرهنگی صدها مرکز فرهنگی در زیرمجموعه ادارات و نهادها داریم اما برنامه‌ریزی غیرکارشناسی و بخشنامه‌ای باعث عدم موفقیت آنها در حوزه فرهنگی شده است

وی افزود: در این راستا با وجود تأکید مقام معظم رهبری برای برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر در حوزه فرهنگی که یکی از دغدغه‌های معظم له در این مورد است، موفقیت قابل توجه نداشته ایم که این امر نیازمند همت عمومی و پرهیز از افراط و تفریط در این زمینه است.


عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متأسفانه امروز در عرصه فرهنگی و ادبیات و سینما خروجی تأثیرگذاری نداریم که در این راستا اساتید و اهالی فرهنگ به ویژه مراکز دانشگاهی باید با ریشه‌یابی مشکلات و معضلات و ارائه راهکارهای کارشناسی قدم های اساسی بردارند.


وی ادامه داد: یکی از شاخه‌های اصلی در حوزه فرهنگی و هنری که می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، سینما، تئاتر و نمایش است و هنر به جهت ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند در مخاطبان خود تأثیر بسزایی داشته باشد.


این مسئول، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: رهبران و دست اندرکاران انقلاب اسلامی، همه از اندیشمندان و متفکران و فرزانگان بوده‌اند و یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بحث فرهنگی بوده است.


زم افزود: با وجود تمامی تلاش‌های انجام شده باز در این حوزه و یکی از چالش‌های اصلی و آسیب‌های امروزه جامعه ما مسائل و مشکلات فرهنگی است.


وی دانشگاه آزاد اسلامی را یک نهاد مردمی و مولود انقلاب شکوهمند اسلامی ذکر کرد که با وجود برخی مخالفت‌ها و فراز و فرودها در طول عمر بیش از سه دهه خود یکی از نهادهای علمی فرهنگی آموزشی است که ثمرات ارزشمندی در حوزه علمی، آموزشی، پزوهشی و فرهنگی داشته است.


زم در ادامه این جلسه در یک محفل صمیمی و چهره به چهره به سوالات مدیران و روسای دفاتر فرهنگ اسلامی پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته