دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1396 - 12:37
وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دولت خبر داد:

توزیع آب آشامیدنی در مناطق زلزله‌زده برای جلوگیری از بروز بیماری عفونی

وزیر بهداشت با تاکید براینکه تا دو هفته آینده باید آب شرب مردم با تانکر توزیع شود، افزود: باتوجه به اینکه لوله‌های آب دچار شکستگی شده‌‌اند، امکان بروز بیماری واگیردار و عفونی وجود دارد؛ برهمین اساس باید تا بهبود وضعیت آب از تانکر استفاده کنیم.
کد خبر : 232257

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد آخرین وضعیت هموطنان زلزله‌زده در استان کرمانشاه اظهار کرد: روز اول وقوع زلزله در غرب کشور آب و برق قطع شد ولی خوشبختانه هم اکنون وصل شده است اما به دلیل شکستگی‌های زیاد لوله‌های آب امکان ورود فاضلاب به آب آشامیدنی مردم وجود دارد که به همین دلیل باید در طول هفته آینده نیز باید آب شرب مردم با تانکر توزیع شود.


وی افزود: هم اکنون تیم‌های بهداشتی و سلامت روان در منطقه حضور دارند، البته باید در روزهای آینده مناطق زلزله زده سمپاشی شود تا از بروز بیماری‌های واگیردار و عفونی در بین مردم جلوگیری شود زیرا هنوز بسیاری از احشام تلف شده زیر آوار هستند.


قاضی زاده هاشمی یادآور شد: هم اکنون هلال احمر و استانداری در حال توزیع آب آَشامیدنی در بین مردم هستند و وزارت بهداشت نیز به وظایف خود عمل کرده و به این کار ادامه می‌دهد.


وزیر بهداشت ادامه داد: باید به موضوع توزیع آب آشامیدنی و اغذیه آلوده توجه کنیم تا چنین اقلامی در بین مردم توزیع نشود، همچنین علاوه بر این باید مراقب بهداشت محیط نیز باشیم.


هاشمی یادآور شد: نباید مردم را در این مواقع تنها بگذاریم زیرا از نظر روحی در شرایط مناسبی نیستند البته هر روز یکی از معاونان وزارت بهداشت در منطقه حضور دارند، همچنین تیم‌های داوطلب سلامت روان شامل روانشناس و روانپزشک در محل مستقر شده‌اند.


وی گفت: کمبود دارو و تجهیزات و اقلام پزشکی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و حتی انجمن‌های بیماران کلیوی و سرطانی نیز در این منطقه فعال هستند و به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.


وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مسایلی که باید در طول دو هفته آینده مورد توجه قرار گیرد بحث سلامت روحی و روانی مردم زلزله‌زده است زیرا هم اکنون بسیاری از خانواده‌ها فرزندان و عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند و هم اکنون در بهت و ماتم بسر می برند و ممکن است در آینده دچار پرخاشگری شوند بر همین اساس 40تیم سلامت روان در حال امدادرسانی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته