دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1396 - 10:17

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد

مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبایی با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 230771

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این مراسم با قدردانی از زحمات دکتر سلیمی‌بجستانی در مدت تصدی مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: حسن این جلسه این است که تودیع ندارد و دکتر بجستانی همچنان معاون دانشجویی هستند. ایشان یک دوره‌ای کمک کردند تا فضا بهبود پیدا کند و همچنان در خدمت‌شان هستیم.


سلیمی ادامه داد: معاونت دانشجویی ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ با حوزه فرهنگی دارد. معاونت فرهنگی یک معاونت کلیدی، اساسی و راهبردی است. جامعه و دانشگاه‌های ما در شرایط خاصی هستند که به نظر می‌رسد متصدیان متفاوتی می‌خواهد. امر فرهنگ نیاز به متولی ندارد بلکه متصدیانی باید باشند تا فعالیت‌ها را هموار کنند، دانشگاه‌های ما در شرایط تحول اساسی قرار دارند و ما در وضعیتی هستیم که ایده، بنیاد و جایگاه دانشگاه در حال تغییر اساسی است. تا چند سال گذشته بر‌اساس تعریف کلاسیک دانشگاه در ایفای نقش خودمان دچار مشکل بوده‌ایم. بعد از حل این مسائل به حوزه فرهنگی می‌رسیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وظیفه داریم فضای تربیت دانشجویان را فراهم‌کنیم‌ که این یک معنای فراخ از معاونت فرهنگی است. برخی افراد فکر می‌کنند فعالیت فرهنگی در اختیار قرار‌ دادن یک سری امکانات به کانون‌ها و ‌انجمن‌ها و کنترل تشکل‌ها است و در همین خلاصه می‌شود. خیلی‌ها تلاش می‌کنند که کل فضای دانشگاه به همین‌ موارد خلاصه شود. این مسائل مهم است اما همه وظایف معاونت فرهنگی نیست. وظیفه این معاونت فراهم کردن شرایط تربیت برای دانشجویان و استادان است. دانشجویان با کارآمدی، فرهیخته‌شدن و‌ رشد شخصیت وارد دانشگاه می‌شوند، این هدف‌گیری کلانی است که ما در معاونت فرهنگی به آن نیاز داریم.


در پایان این مراسم از تلاش‌ها و خدمات دکتر حسین سلیمی بجستانی معاون سابق تقدیر و دکتر نعمت‌الله ایرانزاده به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته