دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1396 - 14:43

جزئیات ارائه خدمات شهرداری به زائران اربعین از زبان معاون شهردار

معاون مالی شهردار تهران به بیان جزئیان ارائه خدمات به زائران اربعین پرداخت و گفت: شهرداری در کوت عراق، مرز مهران، شلمچه، مرز مهر و شهرهای کوفه، عراق و کربلا به زائران اربعین خدمت رسانی کرده است.
کد خبر : 230304

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سمیع الله حسینی مکارم در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی درباره اربعین امسال و حضور نیروهای شهرداری، گفت: با تغییر مدیدیت شهری بحث خدمات رسانی تغییراتی داشت و تلاش بر این بود که ضمن تداوم حرکتی که آغاز شده بود، خدمت رسانی به لحاظ کمی و کیفی بهتر شود.


وی در توضیح دلایل ورود شهرداری‌ها به برگزاری مراسم اربعین، عنوان کرد: ستادی در وزارت کشور برای خدمت رسانی به زائران تشکیل شد و در آنجا وظایف میان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقسیم بندی شد.


معاون مالی شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران هم تجربه کافی در سنوات گذشته داشته و هم تجربه کافی در برپایی مراسمات بزرگ ویژه، قرار شد در داخل و خارج کشور شهرداری تهران حضور پررنگ داشته باشد.


حسینی مکارم ادامه داد: لذا ما ۵ نقطه را در مرز مشخص کردیم؛ کوت عراق که ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در آنجا مستقر کردیم و ۷۰ نیروی خدماتی و ۴ چادر بزرگ اقامتی و ۱۰ مخزن ۱۱۰ و ۱۰ مخزن ۱۲۰ لیتری و امکانات رفاهی و درمانی داشتیم. ضمن اینکه ۱۸ هزار متر مربع را تسطیح و برای استراحت زائران و پارکینگ آماده کردیم.


وی اضافه کرد: در مرز مهران ۴۰۰ نیروی اجرایی داشتیم و در آنجا هم ۶ منبع آب ۱۰هزار لیتری را برای استفاده زائران مستقر کردیم. ۶۵ سرویس بهداشتی و ۲۵ حمام هن در این مرز ایجاد شد.


معاون شهردار تهران گفت: در شلمچه ۵۰ هکتار پارکینگ، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و ۱۰ چادر با ظرفیت ۲۵۰ نفر را به همراه ۲۰۰نیروی داوطلب مستقر کردیم و همین تعداد نیرو هم در مرز چذابه مستقر شدند.


وی با اشاره به مرز خسروی نیز گفت: در مرز خسروی با ۳۰۰۰ پارکینگ، ۱۰ چادر و ۲۰۰ چادر بهداشتی میزبان زائران امام بودیم.


حسینی مکارم ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی‌ها، ۱۳۰ پایگاه آتش نشانی، ۱۰۰ پزشک و ۴ مجموعه درمانی در مرزها مستقر شدند.


معاون شهردار تهران درباره خدمات رسانی در سه شهر کوفه، نجف و کربلا نیز، گفت: در نجف و کربلا هم ما بخشی از وظایف نظافت را بر عهده گرفتیم و با هماهنگی با شهردار و استاندار کربلا، ۳۰۰نفر را در نجف و ۵۰۰ نفر را در کربلا مستقر کردیم.


وی خاطرنشان کرد: وقتی جمع کثیری از مردم به کربلا و نجف می‌آیند، وظیفه ذاتی ما تامین رفاه و بهداشت آن‌ها است. از سوی دیگر ما هم نظام و انقلابمان پیرو انقلاب حسینی است. همایش بین المللی اربعین اقتدار شیعه و اسلام را نشان می‌دهد و وظیفه ماست که در این حرکت عظیم مشارکت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته