دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1396 - 14:21
سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد:

5 محور گفت‌وگوی اعضای شورا با رئیس‌جمهور/ طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره شهرداری اعلام وصول شد

سخنگوی شورای شهر تهران به تشریح محورهای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور در جلسه روز آینده پرداخت.
کد خبر : 228752

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر با رئیس‌جمهوری که قرار است فردا صورت گیرد، اظهار کرد: در ادامه دیدار با سران سه قوا فردا با دکتر روحانی جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم. پیش از این نیز جلسه‌ای با علی لاریجانی، رئیس مجلس برگزار کرده بودیم.


وی با اشاره به اینکه برای جلسه با رئیس‌جمهوری 5 محور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهروندان انتظار دارند از فرصت کم‌نظیری که در راستای همگرایی موجود وجود دارد، استفاده کنیم. در این جلسه بر روی شیوه‌های موثری که سرمایه‌های اجتماعی را تقویت می‌کنند و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای حل و فصل مشکلات پیش‌رو متمرکز می‌شویم.


سخنگوی شورای‌شهر تهران با اشاره به تبادل‌نظر درباره چالش‌های شهر تهران توضیح داد: آلودگی هوا، حمل‌ونقل، آسیب‌های اجتماعی، گزارش مالی و اقتصادی از حوزه مدیریت شهری، بافت فرسوده، راهبردهای کلان شورا از جمله موضوعاتی است که قرار است در جلسه با رئیس‌جمهور مطرح شود.


اعطاء با بیان اینکه بافت فرسوده در تهران یک مساله جدی و پرچالش است، عنوان کرد: هر راه‌حل و راهکاری برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده نیاز به همگرایی بین مدیریت شهری و دولت دارد. درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه از جمله مسائل دیگری است که می‌خواهیم با رئیس‌جمهور درمیان بگذاریم.


اعلام وصول شدن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران


وی با اشاره به اعلام وصول طرح یک‌فوریتی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران با 14 رای عنوان کرد: این طرح در راستای شفاف‌سازی اقدامات شهرداری و وظیفه نظارتی شورا مطرح شده است. برمبنای این طرح، مقرر شده برای انجام و بررسی جامع و شفاف‌سازی، یک هیات 7 نفره از اعضای شورای شهر تهران تشکیل شده و با استفاده از کارشناسان و حسابرسان، تحقیق و تفحص انجام شود. اگر یک‌فوریت رای بیاورد، این موضوع به کمیسیون ارجاع می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد. برخی از مسائل اتفاق افتاده در صندوق ذخیره شهرداری تهران شورا را بر آن داشت تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.


سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سیاست‌های اجرایی الزامات تدوین بودجه در سال 97 که کلیات آن امروز به رای گذاشته و تصویب شد، گفت: این لایحه برای بررسی جزئیات بیشتر به کمیسیون‌ها برگشت. چند موضوع از جمله رویکردهای کلی، تقویت انضباط و شفافیت مالی، مدیریت تهیه منابع، توجه ویژه به مسائل زیست‌محیطی و ترافیکی باید با برنامه سنجش‌پذیر مورد توجه قرار گیرد.


به گفته اعطاء، فراهم ساختن زمینه حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی و تعاونی‌ها، بهره‌گیری حداکثری از فناوری ارتباطات و اطلاعات از جمله موضوعات دیگری است که باید در طرح بودجه سال 97 مورد توجه قرار گیرد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه برآیند جلسه با سران سه قوا چه زمانی در شهر به چشم شهروندان می‌آید، توضیح داد: مشکلات شهر در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود، اما روشن است که همگرایی بین دستگاه‌های مختلف لازم است. ما در این جلسات تلاش می‌کنیم تا به افق مشترک برسیم، در غیر این صورت بسیاری از مسائل پیش نمی‌روند، به عنوان مثال حضور نجفی شهردار تهران در جلسات هیات دولت نتایج خوبی داشته است و در بحث حمل‌ونقل ریلی و بدهی‌های دولت به شهرداری تهران به نقاط مشترک خوبی رسیدیم. تعاملات دولت در حوزه پرداخت بدهی‌ها به شهرداری تهران در نتیجه همین جلسات بوده است.


به گفته اعطاء، اعضای شورای شهر تهران درخواستی را هم برای برگزاری جلسه با مقام معظم رهبری و رئیس قوه‌قضائیه داشتند.


واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به انتصاب یکی از اقوام اعضا در شورا


اعطاء در واکنش به اعتراض خبرنگاری مبنی‌بر انتخاب اقوام یک عضو شورای شهر در یکی از کمیته‌ها گفت: این فرد معرفی شده بود اما رای نیاورد. این‌گونه نیست که افراد براساس روابط در شورای شهر در پستی منصوب شوند، البته اگر شایستگی وجود داشته باشد، چون فرد اقوام یکی از اعضا محسوب می‌شود، دلیل مناسبی برای انتخاب نکردنش نیست.


بررسی انتصابات شهرداری تهران در کمیسیون برنامه و بودجه


وی با بیان اینکه شورا نسبت به شهرداری تهران کنترل عملکرد را برعهده دارد، افزود: کمیسیون برنامه و بودجه در کمیته‌ای قرار است بحث انتصابات را مورد بررسی قرار دهد. اینکه انتصابات براساس چه معیاری بوده و در چه سطوحی اتفاق افتاده، اما شورا به صورت مستقیم به بحث انتصابات ورود پیدا نمی‌کند.


سخنگوی شورای شهر تهران درباره بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: اینکه گفته می‌شود شهردار تهران مدعی شده که دولت به شهرداری بدهی ندارد، حرف درستی نیست. بخشی از بدهی‌ها در قانون بودجه هرسال وجود دارد که دولت مجاز می‌شود برای انجام اقدامات خاص به شهرداری کمک کند، اما این اتفاق نمی‌افتد. بخشی دیگر بدهی است که دولت مکلف است تا آن را به شهرداری پرداخت کند و براساس آمارهای اعلام شده این بدهی به شهرداری قابل‌توجه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته