دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در غرفه آنا تاکید کرد:

دخالت‌های غیر تخصصی در مناطق آزاد را کاهش می‌دهیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه برخی از مسئولین و حتی نمایندگان مجلس در امور غیر تخصصی و با تفاسیر غلط قوانین ، دخالت‌های فراوانی را در امور اقتصادی، از جمله مناطق آزاد می‌کنند که نابه‌جا و غیر اصولی است.
کد خبر : 227114

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، کاظم دلخوش عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات نسبت به تفاسیر گوناگون قوانین در حوزه اقتصاد و به خصوص مناطق آزاد گفت:‌ هر گونه تاسیسات که در نقاط مختلف مرزی احداث و تشکیل می‌شود یک گام رو به جلو برای توسعه تولید، تجارت و اشتغال‌زایی به شمار می‌آید که می‌تواند نقاط مرزی و جوانان آن منطقه را از حالت خمیدگی و بیکاری بیرون بیاورد.


وی ادامه داد: حقیقت مناطق آزاد آن است که این نوع توسعه‌ها کاملا مشهود بوده اما متاسفانه برخی دیدگاه‌های مسموم باعث ایجاد چنین معضلاتی در بخش مناطق آزاد شده که انتقادات فراوانی را نسبت به مدیریت این مناطق به وجود آورده است.


این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: طبق ماده 27 قانون مناطق آزاد مدیریت این مناطق با مدیریت در سرزمین‌های اصلی کاملا متفاوت است و تمامی مسئولیت این مناطق بر دوش مدیر عامل سازمان نهاده شده، بنابراین اگر مدیران این مناطق متوجه شدند که در قوانین و تفاسیر آن مغایرتی وجود دارد که باعث افت راندمان اجرایی در این مناطق شده باید با همکاری مجلس این رویه اشتباه را اصلاح کنند.


دلخوش خاطر نشان کرد: هیچ کسی نباید خارج از ضوابط مدیریتی در مناطق آزاد دخالت داشته باشد، ولی متاسفانه بعضی از این دخالت‌های نابجا حتی توسط نمایندگان مجلس نیز به اوج رسیده که با نشستی با حضور علی ‌لاریجانی رئیس مجلس نیز این احساس به وجود آمد که باید دخالت‌های غیر تخصصی در مناطق آزاد کشور کاهش پیدا کند.


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته