دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 16:43

افتتاح مرکز رشد علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز

مرکز رشد علم و فناوری وابسته به پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز با حضور استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.
کد خبر : 2245

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و در راستای تاکید مقام معظم رهبری و سیاست ابلاغی ریاست عالی دانشگاه، پارک علم و فناوری(مرکز رشد واحدهای فناور) در دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز افتتاح شد. با افتتاح این مرکز می توان در راستای حمایت از نخبگان، پژوهشگران برتر، اختراعات نسل جوان و ایده های نو پردازانه که می تواند باعث فناوری و ثروت شود، حمایت و در راستای تقویت آنها گام برداشت.


استاندار لرستان در حاشیه این مراسم درخصوص پارک های علم و فناوری در لرستان گفت: با توجه به ابلاغ رویکرد اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یکی از شاخص های اصلی این رویکرد بحث شرکت های دانش بنیان است که متولی آنها پارک های علمی و فناوری است واین پارک ها و مراکز تاکنون توانسته اند در استان پروژه های خوبی را انجام دهند.


هوشنگ بازوند افزود: این مراکز می توانند با برنامه ریزی های دراز مدت جایگزین بسیار خوبی برای نفت باشند و می تواند دلیل اصلی تاکید مقام معظم رهبری نیز در بحث اقتصاد مقاومتی همین باشد.


اختصاص 5 هکتار زمین برای راه اندازی پردیس پارک علم و فن آوری در الیگودرز


محمدتقی توکلی نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی نیز از اختصاص 5 هکتار زمین برای راه اندازی پردیس پارک علم و فن آوری در این شهرستان خبر داد و گفت: این پردیس حکم مرکز آزاد تجاری را خواهد داشت و از تمامی امتیازات اینگونه مراکز بهره مند خواهد شد.


یاراحمدی رئیس پارک علم و فن آوری استان لرستان هم گفت: این مرکز با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان با محوریت حمایت از دستاوردهای هیئت علمی ، نخبگان و صاحبان ایده با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افتتاح شده است.


وی افزود: پیش بینی می شود که سالانه حداقل 15 شرکت دانش بنیان و 30 هسته ی فناوری بتوانند در راستای پایدار سازی و تولید و ایجاد اشتغال را حمایت کنند.


به گزارش آنا، اکنون 7 مرکز رشد علم و فناوری در لرستان با 500 نفر فناور و نخبه علمی مشغول به فعالیت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته