دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1396 - 17:04
در جلسه هماهنگی ترافیکی مراسم اربعین مطرح شد؛

استقرار هزار اتوبوس شهری پایتخت در مرزهای غربی/ حضور 585 آمبولانس و 12 اتوبوس‌ آمبولانس در مسیرهای منتهی به مرزها

هماهنگی ترافیکی مراسم اربعین سال 96 با حضور نمایندگان هر یک از دستگاه‌های امدادی در پلیس راهور ناجا برگزار شد و در آن، دستگاه‌ها به تشریح تدابیر و اقدامات پیش‌بینی‌ شده برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اربعین پرداختند.
کد خبر : 224159

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پنجاه و نهمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیک اربعین با اشاره به اینکه آمار متوفیان در تصادفات در شهریور ماه 96 نسبت به شهریور ماه 95 با افزایش روبرو بوده است، اظهار کرد: در مجموع هزار و 756 نفر (هزار و 349 مرد و 407 زن) در شهریور ماه سال 96 در تصادفات فوت شده‌اند. این در حالی است که در شهریور ماه سال 95 هزار و 717 نفر فوتی داشته‌ایم که این افزایش 2/6 درصدی متوفیان را نشان می‌دهد.


به گفته وی آمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری با کاهش 6/2 درصدی و در تصادفات برون شهری با افزایش 6/8 درصدی روبرو بوده است.


رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد:‌ در شهریور ماه سال 96، 450 نفر در جاده‌های درون شهری، هزار و 320 نفر در جاده‌های برون شهری، 136 نفر در جاده‌های روستایی و 5 مورد به حالت نامعلوم فوت شده‌اند.


اعزام هزار دستگاه اتوبوس از پایتخت به سمت مرز


در ادامه این جلسه پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه هزار دستگاه اتوبوس از پایتخت به سمت مرز اعزام می‌شود، گفت: در اربعین سال گذشته و از تاریخ 22 آبان ماه روزانه 250 هزار نفر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد پایتخت جابجا شده‌اند که در مجموع و در 10 روز کاری دو میلیون و 762 هزار و 400 نفر جابجایی صورت گرفته است.


وی با اشاره به پیش‌بینی جابجایی دو میلیون مسافر برای اربعین سال 96 تصریح کرد: امسال نیز برای جابجایی نیروهای خدماتی شهرداری از ماشین‌های برون‌شهری استفاده کردیم.


تمهیدات اورژانس برای اربعین حسینی


در ادامه جلسه قادری‌فرد نماینده اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات اورژانس برای برگزاری مراسم اربعین حسینی توضیح داد: آقای کولیوند سرپرست اورژانس کشور و معاونین ایشان بازدیدهایی را از مرز داشتند و تمهیدات لازم در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز انجام شده است.


وی تصریح کرد: از روز دوم آغاز مراسم اربعین سرپرست اورژانس کشور با وزیر بهداشت عازم مرزها می‌شوند تا از تمام توان عملیاتی خود برای برپایی هر چه بهتر این مراسم استفاده کنند.


قادری فرد تاکید کرد: 585 آمبولانس، 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای مراسم اربعین در نظر گرفته شده که 185 آمبولانس از شهرهای دیگر و 17 دستگاه اتوبوس آمبولانس قبل از ترمینال‌ها و پایانه‌ها تعبیه می‌شوند. همچنین در جاده‌ها نیز بعد از هر 15 کیلومتر آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ آمبولانس‌ها به صورت آماده‌باش مستقر هستند.


وی تاکید کرد: برای برپایی این مراسم 4 خودروی ارتباطی در نظر گرفته شده که برای اعزام تجهیزات لازم با وزارت بهداشت لینک هستند. همچنین 6 دستگاه بالگرد هم برای برپایی مراسم اربعین مستقر شده‌اند.


نماینده اورژانس کشور توضیح داد: در هر اتوبوس آمبولانس و هر آمبولانس سه کارشناس با تجربه حضور دارند که آموزش‌های لازم را برای موارد خاص دیده‌اند و اورژانس تا 26 آبان ماه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته