دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1396 - 16:48

از تاخیر‌های 40 دقیقه ای مترو تا نا امید شدن مسافران

در سفرهای درون شهری آنچه که می‌تواند مردم را ترغیب به استفاده از ناوگان عمومی کند آماده سازی بسترمناسب آن است: مترو،اتوبوس ،تاکسی، بی آرتی... هر کدام علاوه بر داشتن استانداردهای فیزیکی لازم نیاز به برنامه ریزی و زمان بندی درست دارد.
کد خبر : 219093

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، از پله‌های مترو با شتاب پایین می روم تا خودم را به قطار ساعت 8 برسانم اما با دیدن ازدحام جمعیت متوجه می شوم امروز هم مانند 10 روز گذشته است که خط شماره 3 مترو ، سه بار با تاخیر های 40 دقیقه ای مسافران را به مقصدشان خواهد رساند.


در همین صداهای درهم و برهم یکی از مسافران دائمی مترو با صدای بلند می‌گوید: ما سعی می‌کنیم تا خودمان را برای حل مشکلات شهری با مسئولان هماهنگ کرده و همکاری کنیم اما تقریبا هر روز با تاخیر قطارها مواجهیم.


یکی دیگر از مسافران می‌گوید: حالا اگر از تاخیر قطار بگذریم قسمت فروش بلیت هم مشکل دارد. من بلیت الکترونیکی متروام را برای عبور از گیت مترو شارژ کردم، بار اول به راحتی از گیت عبور کردم و به سفر درون شهری رفتم. برای سفر بعدی خود که خواستم از گیت عبور کنم به مشکل برخوردم، بلیت شارژ نداشت و وقتی این موضوع را با مسئول فروش بلیت مطرح کردم جوابی درست وقانع کننده ای نگرفتم این در حالی بود که جواب او بسیار بی‌ادبانه بود برای اینکه این موضوع را پیگیری کنم به حراست، اطلاعات و رئیس مترو ،مراجعه کردم اما آنها با خونسردی رفتار کرده و حتی با کارمندان خود برخورد نکردند و مشکل من و امثال من همچنان پا برجاست.


از ناوگان عمومی حمل و نقل استفاده کنید


دوباره به خودم می‌آیم این بار هم خبری از به موقع رسیدن به محل کار نیست. با همان شتاب از مترو بیرون می دوم و خودم را به خیابان می‌رسانم از تاکسی و خطی گرفته تا اسنپ و تب سی را دوره می‌کنم تا ببینم کدامیک زودتر مرا به مقصد می‌رسانند تازه پس از یافتن یک ماشین، یک ساعت دیرتر به محل کارم می‌رسم و تاخیر می‌خورم. در اتومبیل فکر می‌کنم که بیشترین انرژی امروزم صرف رسیدن به مقصد شده که صدای گوینده رادیو را می‌شنوم که برای جلوگیری از ترافیک، مردم را تشویق به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌کند.


در دنیای پر از پیشرفت تکنولوژی و شهری امروزه، از دست دادن زمان مطلوب به دلیل عدم دسترسی به وسایل نقلیه عمومی موثر ،ضرر‌های جبران ناپذیری به پیکره داخلی جامعه را وارد می‌کند و مسئولان با بی توجهی از کنار آن عبور می‌کنند.


در همین زمینه تلاش خبرنگار ایسکانیوز برای برقراری ارتباط با احسان مقدم ،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران بی‌نتیجه ماند.


به راستی چه کسی پاسخگوی سوالات شهروندان است؟!


منبع: ایسکانیوز


انتهای پیام/

برچسب ها: تاخیر مترو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته