دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران سهمش را در اوپک پس می‌گیرد

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرده که ایران در اجلاس اخیر اوپک برنامه مورد نظر خود را پیش برده است.
کد خبر : 21908

محمدسعید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ایران به دنبال بازپسگیری سهم خود از اوپک است، گفت: ما توانستیم در مذاکره با برخی کشورها به توافقات اولیه دست یابیم.


وی با بیان اینکه عربستان به ناحق سهم بزرگی از تولید نفت اوپک را در اختیار گرفته است، افزود: این کشور باید از سهم ناعادلانه خود عدول کند.


نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به تاثیر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در حوزه نفت نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه تحریم‌ها اجازه افزایش تولید نفت اوپک و افزایش صادرات نفت را به ما نداد و سهمی که حقمان بود را ضایع کرد.


وی با اشاره به جنگ عراق و کویت گفت: چند سال پیش که این دو کشور وارد جنگ شدند، بخشی از سهم خود در سبد نفتی اوپک را از دست دادند، اما پس از پایان جنگ سهم این دو کشور به آنها بازگردانده شد.


انصاری تاکید کرد: ما نیز به این قانون نانوشته استناد کردیم و به دنبال بازپس گرفتن حق خود از سهم نفت اوپک هستیم. از این رو توانستیم در مذاکره با کشورهای عراق، ونزوئلا و لیبی نظر مثبت آنها برای حمایت از سهم ایران در اوپک را به دست آوریم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی به شرایط مساعد برای لغو تحریم ها نیز اشاره کرد و افزود: قطعا با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان می‌توانیم تولید و صادرات خود را افزایش دهیم و حق پایمال شدهمان در اوپک را پس بگیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته