دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 09:51

اعلام آمادگی گازپروم روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

نماینده شرکت گازپروم روسیه در ایران از برنامه‌ این شرکت برای سرمایه‌گذاری گسترده در ایران خبر داد.
کد خبر : 21731

«سرگی لاستنکف» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه هم‌ اکنون وضع ایران و روسیه مشابه یکدیگر است، گفت: ما هم در شرایط فعلی با تحریم مواجهیم و می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه بهره ببریم، زیرا این کشور چند سال است که با تحریم درگیر بوده و در این مدت توانسته است پروژه‌های نفتی خود را گسترش دهد.


نماینده شرکت گازپروم با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون فعالیتی در ایران ندارد، تاکید کرد: مدیران شرکت گازپروم از ظرفیت بالای ایران در زمینه نفت و گاز مطلع و به دنبال این هستند که در آینده نزدیک پروژه‌های بزرگی را در این کشور انجام دهند.


وی با تاکید بر این که شرکت گازپروم دانش و توان ویژه‌ای در حوزه اکتشافات دارد، گفت: ایران دو دریای غنی از نفت و گاز در شمال و جنوب خود دارد و در مدت زمان تحریم‌ها نیز تجارب خوبی در زمینه ساخت و نصب تجهیزات حفاری به دست آورده است، بنابراین هر دو کشور می‌توانند در این زمینه با هم همکاری داشته باشند.


به گزارش آنا، شرکت گازپروم روسیه بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی و یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است که به واسطه ذخایر گازی و در اختیار داشتن بیش از 152 هزار کیلومتر خط لوله گاز طبیعی، بزرگ‌ترین شبکه خطوط لوله انتقال گاز در جهان را دارد. ضمن اینکه گازپروم، 25 درصد گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته