دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تورج اصلانی جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» را دریافت کرد

تورج اصلانی؛ فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران با مدیرفیلمبرداری فیلم سینمایی «14 جولای» محصول کشورهای آلمان و ترکیه؛ جایزه ویژه هیات داوران پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» را از آن خود کرد.
کد خبر : 214179

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از مشاوررسانه‌ای فیلم،‌ فیلم سینمایی «14 جولای» به کارگردانی هاشم آیدمیر، تهیه‌کنندگی حسام‌الدین یورک از کمپانی سینمایی «یاپم 13» و مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی به عنوان محصول کشورهای آلمان و ترکیه در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای کُردی» در پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» روی پرده رفت و جایزه ویژه هیات داوران برای فیلمبرداری را دریافت کرد.


همچنین مجموعه بازیگران این فیلم، از جمله بلند کَسِر، سعاد استا، تحسین اوزمان، تاج‌الدین، ندیم روژهات و شاهین یلچین به طور مشترک جایزه بهترین بازیگری این دوره از جشنواره را به‌دست آوردند.


جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» جایزه بخش‌های مختلف تکنیکی سینما را ندارد و هر سال، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره به بهترین کارگردانی و یا بهترین فیلم داده می‌شد ولی امسال برای نخستین بار این جایزه، به بخش فیلمبرداری سینما اهدا شد که تورج اصلانی از سینمای ایران توانست آن را از آن خود کند.


فیلم سینمایی «14 جولای» همزمان با اکران در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک»، مدت سه ماه است که در 145 سالن سینمایی در کشورهای مختلف اروپایی روی پرده رفته و مورد استقبال سعلاقمندان به سینما قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته