دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 16:00
نایب رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تاکیدکرد:

شست و شوی درختان با بخار آب بهترین راهکار حذف سفیدبالک‌ها

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یکی از بهترین راهکارهای رفع معضل سفیدبالک‌ها را شست و شوی درختان با بخار آب عنوان کرد و گفت: بهترین زمان برای مبارزه با این آفت درختی پیش از شروع هجوم شان به شهر است و تاثیر اجرای راهکارهای دیگر پس از هجوم تاثیر چشمگیری در مبارزه با این آفت ندارد.
کد خبر : 212737

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، ناهید خداکرمی با تاکید بر اینکه پس از شست و شوی درختان با بخار آب لازم است که سفیدبالک‌های مرده که پای درختان ریخته‌اند با فشار زیاد آب از سطح زمین پاکسازی شوند، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که این آفت‌های درختی برای شهروندان ایجاد کرده‌اند باید از هم اکنون برای مبارزه با سفیدبالک‌های احتمالی سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.


وی خاطرنشان کرد: سفیدبالک‌ها در اطراف درختان توت بیشتر از سایر نقاط در فضای شهر هستند و به نظر می‌رسد در مرکز شهر و منطقه ۲ شهر تهران بیشترین مشکل را برای شهروندان ایجاد کرده اند.


خداکرمی با تاکید بر اینکه گزارش شهرداری که در جلسه اخیر در صحن ارائه شد شکل و شمایل میدانی نداشت تا این امکان وجود داشته باشد که به طور مصداقی مشکلات هر منطقه تهران را مشخص کند، گفت: لازم است که هر چه زودتر وسعت این معضل در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران تعیین شود.


عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد که با ارجاع گزارش سفیدبالک‌ها به کمیسیون محیط زیست بررسی آخرین وضعیت این آفت‌ها در وسعت و مناطق مختلف شهر تهران به صورت میدانی بررسی و شناسایی می‌شود تا راهکارهای نهایی به صورت پایلوت در هر منطقه اجرا شود و بهترین راهکار موثر به سایر مناطق تسری یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته