دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 13:16

دیگ بخار - قیمت و فروش بویلر بخار

وظیفه‌ی اصلی بویلر بخار، ترکیب کردن آب و گرما برای تولید بخار تحت فشار و در نتیجه انتشار حرارت بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شود که به همین دلیل قیمت بویلر بخار تابع نوع و متریال ساخت آن می‌باشد..
کد خبر : 525858
image_ac76cf0b8733a0ab39c31523982e41adbd1acb39.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بویلر بخار که در واقع نام صنعتی دیگ بخار است، محفظه‌ای استوانه‌ای شکل و از جنس فولاد یا چُدن است که به صورت عمودی یا اُفقی نصب می‌شود. وظیفه‌ی اصلی بویلر بخار، ترکیب کردن آب و گرما برای تولید بخار تحت فشار و در نتیجه انتشار حرارت بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شود که به همین دلیل قیمت بویلر بخار تابع نوع و متریال ساخت آن می‌باشد.


به طور کلی بویلر بخار به عنوان سیستم گرمایشی آب یا هوا در انواع کارخانجات صنعتی، منازل یا ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیگ بخار در دو روش متفاوت بوسیله لوله آبی یا لوله آتشی تولید شده که عملکرد آن با هریک از این لوله‌ها متفاوت می‌باشد. حتماَ بایستی مدنظر داشته باشید که کاربردهای ویژه‌ی دیگ بخار افراد بازاری و صنعتگر بسیاری را به خرید آن ترغیب کرده و قیمت بویلر بخار یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم برای خریداران است که در ادامه بررسی خواهد شد.


عملکرد بویلر بخار چگونه است؟


همانطور که ذکر شد بویلر بخار وسیله‌ا‌ی صنعتی است که طی فرآیندی با تبدیل تحت فشار آب به بخار، حرارت تولید می‌کند. مهم‌ترین علت فولادی یا چُدنی بودن جنس دیگ‌های بخار نیز مقاومت بالای آن‌ها در برابر گرما و حرارت می‌باشد. لازم به ذکر است که هرچه مصرف این دستگاه صنعتی‌تر باشد ضخامت ورق‌های فولادی را در آن بیشتر می‌کنند تا مقاومت آن را بالاتر ببرند.


به آن دسته از دیگ‌های بخاری که با لوله آبی ساخته می‌شوند (واتر تیوپ) و به آن دسته از بویلرهای بخار که با لوله آتشی ساخته می‌شوند (فایر تیوپ) گفته می‌شود؛ عملکرد این دو نوع دیگ بخار نیز کاملاً بر عکس هم می‌باشد. از لوله‌های آتشی دیگ‌های فایر تیوپ گاز داغ عبور می‌کند در حالی که آب اطراف لوله‌ها را احاطه کرده است. در مقابل از لوله‌های آبی دیگ واتر تیوپ آب عبور کرده و اطراف بدنه‌ی لوله‌ها را گاز داغ فرا می‌گیرد. به طور کلی، سرانجام هر دو فرآیند به تولید بخار و حرارت می‌انجامد و تنها روش تولید بخار تحت فشار با یکدیگر فرق دارد، اما سرعت عملکرد دیگ‌های واتر تیوپ از دیگ‌های فایر تیوپ بالاتر است.


با انواع دیگ بخار و موارد مصرف آن آشنا شوید!


منظور از انواع دیگ بخار ساختار تولید بدنه‌ی آن است؛ معمولاً دیگ‌های بخار در سه مدل افقی، عمودی و کاور دار تولید می‌شوند. البته نوع لوله‌های بکار رفته در ساختار داخلی دیگ بخار که در مطالب فوق شرح داده شد نیز نوع آن را تعیین می‌کند. ناگفته نماند که بسیاری از شرکت‌های سازنده دیگ بخار آن‌ها را بر اساس نوع کارایی دسته بندی کرده و در مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند. انواع مختلف بویلرهای بخار در بسیاری از مشاغل صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارند برخی از موارد مصرف دیگ بخار به شرح ذیل می‌باشد:



  • استفاده از دیگ بخار برای کارگاه‌های تعمیرات ماشین، کارواش‌ها، کارخانجات صنعتی

  • شستشو و نظافت ساختمان‌ها، شستشوی مبلمان و ....

  • در کارخانه‌های ساخت بلوک (سنگ بلوک) برای خشک کردن بلوک‌ها

  • برای سمپاشی درختان و از بین بردن آفت گیاهان

  • ایجاد بخار و رطوبت در مرغداری‌ها برای سهولت در نگهداری مرغ

  • شستشوی مخازن سی ان جی برای از بین بردن پوسیدگی‌های داخلی مخزن

  • در صنایع غذایی برای بسته بندی مواد غذایی

  • در دامداری‌ها برای استریل کردن فضای دامداری و...


از دیگر کاربرد دیگ بخار در اتوکلاو می باشد . با استفاده از بخار می تواند با دستگاه اتوکلاو صنعتی اقدام به ضدعفونی و استریل کرد . امروزه اتوکلاو صنعتی کاربرد بسیار گسترده ایی در صنایع غذایی ما پیدا کرده است .


برای خرید بویلر بخار به مشخصات آن توجه کنید!


یکی از کاربرد های اصلی در کارواش های بخار می باشد با استفاده از این دستگاه می توان اقدام به راه اندازی کارواش بخار کرد و با کیفیت بسیار بالا اقدام به شستشوی ماشین نمود . کارواش نانو بخار مزیت بسیار زیادی دارد که می توانید با مراجعه به سایت فناوارن در مورد کارواش بخار مطالعه فرمایید .




  1. اولین مشخصه‌ی مهم در خرید دیگ بخار داشتن نشان ملی استاندارد می‌باشد؛ چراکه همه‌ی تولید کنندگان انواع دیگ بخار می‌بایست اصول فنی و قوانین استاندارد را در ساخت آن به کار بگیرند. چنانچه دیگ‌های بخار استاندارد نباشد ممکن است خسارت‌های سهمگینی به بار آورد.

  2. دیگ‌های بخار می‌بایست توسط متخصصین این حوزه تولید شده باشد تا از مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت بویلر بخار و کنترل‌های کیفی آن اطمینان خاطر داشته باشید. به طور کلی دیگ‌های بخار تولید شده توسط تیم متخصص و حرفه‌ای می‌بایست کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

  3. ارائه خدمات پس از فروش یا به عبارت دیگر گارانتی نیز از مهم‌ترین مشخصه‌های دیگ بخار در زمان خرید محسوب می‌شود.


قیمت بویلر بخار چقدر است؟


نوع دیگ بخار، ظرفیت دستگاه‌، واتر تیوپ یا فایر تیوپ بودن، نوع سوخت، نوع مشعل انتخابی، استانداردها، گارانتی و... از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت بویلر بخار می‌باشد. بنابراین نمی‌توان به وضوح قیمت بویلر بخار را بیان کرد و قیمت آن بستگی به انتخاب شما خواهد داشت، اما نکته‌ی حائز اهمیت دیگری نیز درباره قیمت بویلر بخار وجود دارد و آن بحث نصب است.


نصب انواع دیگ بخار



آیا می‌دانستید انواع دیگ بخار حتماً می‌بایست توسط نصاب متخصص نصب شود؟ بله... پس از آنکه دیگ بخار متناسب با نیاز خود را خریداری کردید، می‌بایست از نصاب بخواهید برای نصب آن به محل مورد نظر شما بیاید. هزینه‌های راه اندازی و نصب بویلر بخار نیز در ادامه‌ی هزینه‌ی خرید دستگاه خواهد بود و بدنیست بدانید که میزان هزینه‌های راه اندازی دیگ بخار چندان زیاد نیست. بنابراین هرگز اقدام به نصب شخصی بویلر بخار نکنید؛ زیرا اگر نصب توسط افراد نابلد صورت گیرد، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری را به وجود آورد. بنابراین هزینه‌های نصب و راه اندازی دستگاه را نیز با قیمت بویلر بخار در نظر بگیرید.


بهترین سازندگان بویلر بخار استاندارد را بشناسید!


در یک بیان کلی بویلرهای بخاطر استاندارد کیفیت و کارایی بالایی دارند؛ بنابراین اگر قصد خرید بویلر بخار دارید آن را از شرکتی خریداری کنید که بر اصول استانداردهای جهانی پایبند است. چنانچه دیگ بخار خریداری شده استاندارد باشد طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. اما بهترین سازنده‌ی بویلر بخار کیست؟ در کشور ما شرکت‌های سازنده ماشین آلات بسیاری وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها شرکت ماشین سازی زاگرس است. شرکت ماشین سازی زاگرس (zagrosboiler.com) که اختصاصاً به تولید بویلر بخار در انواع و اندازه‌های مختلف می‌پردازد، در استان آذربایجان غربی واقع شده است.



گروه صنعتی آذر استیل فن آوران زاگرس یا همان ماشین سازی زاگرس با بیش از 20 سال سابقه کاری، افتخار انجام پروژه‌های بسیار بزرگی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. این شرکت حرفه‌ای با هدف فروش بدون واسطه‌ی بویلر بخار وبسایتی را راه اندازی کرده است که ضمن بالا بردن سطح اطلاعات عمومی شما در رابطه با بویلرهای بخار امکان ارتباط مستقیم با شرکت را نیز فراهم کرده است.


در وبسایت ماشین سازی زاگرس اطلاعات بسیاری در زمینه نحوه‌ی کارکرد دیگ‌های بخار، کارواش بخار انواع و اقسام مختلف آن به دست خواهید آورد. بزرگ‌ترین مزیت خرید از طریق وبسایت امکان مشاوره تلفنی، خرید بدون واسطه است که علاوه بر این از اتلاف وقت و هزینه‌های رفت آمد نیز می‌کاهد. بنابراین بهترین بویلرهای بخار را از گروه صنعتی زاگرس بخواهید!


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته