دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1396 - 16:54
از سوی دانشکده علوم سیاسی صورت گرفت

برگزاری نشست تخصصی «بررسی شخصیت سیاسی و علمی امام محمد باقر(ع)» در واحد تهران مرکزی

نشست تخصصی با عنوان «بررسی شخصیت سیاسی و علمی امام محمد باقر (ع) » به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 209418

به گزارش خبرنگار آنا، احمد برومند استاد دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در این نشست با بیان اینکه، امامت تجلی ذات اعلای الهی است و برتر از آن است که به وصف در آید، تصریح کرد: «خورشید وجود امام که در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرامد است هرجا که پا می نهد تاریکی ها را می شکافد و خورشید پرنور وجودش همه جا را روشن می کند و سراج فتح و چراغ ظفر را می افروزد.»


وی افزود: «همه جلوه های کامل و کاملترین جلوه های انسانی که ملک وفلک رابه شگفتی واداشته است مرهون حیات عارفانه و زندگانی شاهدانه اوست. امام محمد باقر( ع ) در دوران امامتش گامهای بزرگی در تدوین دیده گاهای گوناگون رشته های اخلاق، فقه ،کلام و تفسیر برداشت.»


برومند اظهار کرد: «امام محمد باقر (ع )به عنوان رهبر دینی مورد احترام شیعیان است و نیز به عنوان یک فقیه و عالم بزرگ اسلامی مورد احترام اهل سنت است. ایشان در کودکی در حادثه کربلا حاضر بودند و تمام مصائب و صحنه ها رابه چشم دیدند.»


وی افزود: «جابر بن عبداله انصاری تنها صحابی زنده پیامبر اسلام (ص) است که امام محمد باقر (ع) را در حالی که کودکی بیش نبود می بیند و دست او را می بوسد و اسلام را به او می رساند. مهمترین نقش امام محمد باقر(ع) تدریس و تدوین نظام مند و عمومی فقه شیعه برای اولین بار است و از دیگر اقدامات امام محمد باقر (ع) ضرب سکه اسلامی بود.»


این مسئول ادامه داد: «زمان عبدالملک مروان سکه رومی رواج داشت تا اینکه به پیشنهاد ایشان سکه های اسلامی ضرب و به جای سکه رومی به کار گرفته شد. مقابله آن امام همام با فرقه های انحرافی، پوچی عقاید منحرفان را آشکار و از پایگاه های فکری و عقیدتی شیعه دفاع می کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب