دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1396 - 14:39

تحقق عدالت اجتماعی با توسعه ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عدالت اجتماعی و ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها یکی از دلایل توسعه اینترنت در روستاها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 208170

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویر احمدگفت : این استان در شاخه فناوری اطلاعات توسعه خوبی داشته و از رتبه 27 به 15 ارتقا داشته است که حاکی از تلاش همه مسئولان استان و اپراتورها است .


وی با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها ، افزود : زمانی انتقاداتی به بردن اینترنت به روستاها وجود داشت که چرا این کار انجام می شود اما در قانون این موضوع تکلیف شده است.


وزیر ارتباطات ،عدالت اجتماعی و ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها را یکی دیگر از دلایل توسعه اینترنت در روستاها عنوان کرد.


وی با تاکید بر اینکه در خواست نخست روستاییان اینترنت است ، اظهار داشت : اینترنت شیوه زندگی را تغییر داده است و به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.


آذری جهرمی با اشاره به مشکلاتی که در طرح توسعه ارتباطات در روستاها وجود دارد ، افزود : با همه تلاش ها در اجرای طرح USO اشکالاتی در این حوزه وجود دارد و امیدواریم با تغییر مدل و شیوه خود، با کاهش شکاف دیجیتالی، بتوانیم سرویس نیز، ارایه کنیم.


وی تاکید کرد : ما به مردم قول داده ایم تا 4 سال آینده ، مشکل تلفن و اینترنت 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را حل کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مدیر کل ICT استان کهگیلویه و بویر احمد خواست آمار وضعیت موجود ارتباطات در شهر ها و روستاهای استان را در یک ماه آینده تهیه کند تا برنامه توسعه ارتباطات برای استان تدوین شود.


وی در ادامه سخنان خود به حوزه گردشگری در این استان اشاره کرد و آن را بحث مهمی دانست و گفت : در برنامه داریم تمام نقاط عمومی مربوط به حمل و نقل ، راه آهن و هواپیمایی و همچنین مناطق گردشگری در کل شهرهای کشور به وای فای مجهز شود.


آذری جهرمی به راه اندازی 7 دستگاه خود پرداز پست بانک در روستاهای این استان اشاره کرد و گفت : این تعداد 7 برابر می شود.


وی تصریح کرد : در یک سال گذشته 14 شهر از 17 شهر استان به 4G و 3G مجهز شده اند و در مصرف سرانه 4G رتبه نخست کشور را دارد و این موضوع به نظر برخی سیال بودن جمعیت را نشان می دهد و از طرفی نشانه این است که اینترنت در حوزه ثابت مشکلاتی دارد.


وی به درخواست استاندار کهگیلویه و بویر احمد در حوزه اتصال فیبر نوری به دانشگاه ها و مراکز دولتی اشاره کرد و افزود: لازم است اتصال فیبر در دانشگاه ها و مراکز دولتی را خود مخابرات انجام دهد و به صورت بلند مدت هزینه آن را دریافت کند که این کار به موضوع دولت الکترونیک و شبکه علمی کشور کمک می کند.


آذری جهرمی تاکید کرد : در برنامه پنجم توسعه برای حوزه فناوری اطلاعات سالانه 19.4 ارزش افزوده دیده شده است و ارزش بازار در پایان برنامه باید 2.5 برابر شود و رشد 5 برابری را داشته باشیم که این بخش فرصتی برای اشتغال است .


وی اظهار امیدواری کرد : در سفر بعدی بی عدالتی در حوزه ارتباطات روستایی کم شده باشد.


وزیر ارتباطات از استاندار این استان خواست که مشکلات اپراتورها در سطح استان با ادارات و نهادهای محلی پیگیری و حل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب