دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1396 - 13:40
معاون سابق استقلال در گفت وگو با آنا

عده‌ای ناآشنا به فوتبال عضو هیات مدیره شده‌اند

علی نظری جویباری گفت: مدیران استقلال هیچ برنامه‌ای برای اداره باشگاه درنظر نگرفته‌اند.
کد خبر : 207897

علی نظری جویباری معاون سابق باشگاه استقلال در مورد تصمیم هیات مدیره مبنی بر فرصتی که در دو بازی آینده به علیرضا منصوریان داده شد گفت: «وقتی یک عده افرادی که هیچ آشنایی به فوتبال ندارند در هیات مدیره باشگاه‌ها عضو می‌شوند نتیجه اش تصمیمات غلطی می‌شود که برای باشگاه گرفته می‌شود. هیات مدیره استقلال به علیرضا منصوریان در دو بازی آینده فرصت داد، سوال من اینجاست که در کجای دنیا چنین تصمیمی برای یک سرمربی گرفته می‌شود؟ منصوریان در دو بازی آینده نتیجه بگیرد و 3 بازی بعد را واگذار کند تکلیف چه می‌شود؟»


وی ادامه داد: « این حق قانونی مدیرعامل است که سرمربی تیم را عزل کند. این آقایان به جای اینکه برای منصوریان اولتیماتوم درنظر بگیرند باید از او حمایت می‌کردند و با این تصمیمات غلط اینقدر به بازیکنان و سرمربی تیم استرس وارد نمی‌کردند کدام آدم عاقل مربی بعد از هفته پنجم به سرمربی تیمش اولتیماتوم می‌دهد؟ اگر از عملکرد منصوریان ناراضی بودند باید اول فصل تصمیم دیگری می‌گرفتند. الان منصوریان در اولین بازی‌اش در جام حذفی شکست بخورد یک جام برای استقلال از دست می‌رود. اعضای هیات مدیره باید به ورزش و فوتبال آشنا باشند تا تصمیمات درستی اتخاذ کنند نه اینکه یک عده افرادی که هیچ آشنایی به فوتبال ندارند در هیات مدیره عضو شوند.»


نظری جویباری در مورد غیبت‌های محمدحسین قریب در جلسات هیات مدیره و صحبت‌های افتخاری در مورد اینکه قریب باید از هیات مدیره استقلال خارج شود بیان کرد: «افتخاری در حدی نیست که می‌گوید قریب دیگر جایی در هیات مدیره ندارد. هیات مدیره باشگاه را وزیر ورزش مشخص می‌کند و وزیر است که باید در مورد حضور یا عدم حضور یک عضو هیات مدیره تصمیم گیری کند.»


معاون سابق استقلال در خصوص مدیران این باشگاه در یکی دو فصل اخیر اظهار داشت: «پندار توفیقی در یکی دو سال اخیر به عنوان یکی از افراد اقتصادی در باشگاه فعالیت می‌کند. اما این آقایانی که در حال حاضر مشغول هستند و آقای افشارزاده که قبل این نفرات در استقلال بود بیلان کاری چند سال اخیر استقلال را به مردم بدهند تا ببینیم در این باشگاه چه می‌گذرد. استقلال در این فصل 30 میلیارد هزینه کرد اما هیچ حساب کتابی در این باشگاه نیست و هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. زمانی که ما در استقلال بودیم برای خودمان هدف تعیین می‌کردیم که مثلا استقلال باید در 5 بازی آینده 10 امتیاز کسب کند ولی الان استقلال از 5 بازی 4 امتیاز کسب کرد ولی هیچ کس عین خیالش نیست.»


وی افزود: «در زمان حضور ما در استقلال یک بودجه‌ای را دراختیار ما می گذاشتند و ما باید طبق همان بودجه هزینه می‌کردیم اما آقایان آمدند بدون هیچ برنامه‌ای بازیکن اضافه کردند و با 3-4 بازیکن قرارداد بستند که حدود 4 میلیارد تومان باید به آنها پول دهند اما هیچ کارایی در تیم ندارند. باشگاه بزرگ استقلال اینقدر بد بسته شده است در این فصل که الان یک جای خالی ندارد که بتوانند جای پژمان منتظری یک بازیکن جدید به تیم اضافه کنند. تیم در حال حاضر مشکل گلزنی دارد و در 5 بازی فقط یک گل زده‌است اما جای خالی در لیست وجود ندارد که بتواند یک مهاجم گلزن به تیم اضافه کند. با هرایر مگویان قراردادی به ارزش مبلغ 1.400 میلیون تومان امضا کردند اما الان می‌گویند این بازیکن را نمی‌خواهیم و مگویان هم اعلام کرد که تا ریال آخر پولش را از باشگاه خواهد گرفت. این ضررهایی که به تیم وارد می شود به این دلیل است که یک عده افراد نا آشنا به فوتبال در باشگاه سمت گرفته‌اند.»


نظری جویباری در خصوص ایجاد کمیته فنی و کمیته اقتصادی در باشگاه استقلال و حضور افراد متخصص گفت: «کمیته اقتصادی و کمیته فنی برای یک باشگاه مفید است اما به شرطی که در کمیته اقتصادی افراد متخصص مشغول کار شوند. حضور افرادی که از اوضاع اقتصادی سردر نمی‌آورند مشکل استقلال را حل نمی‌کند. برای حضور در کمیته اقتصادی باید نفرات کاردرستی که به اقتصاد فوتبال آشنایی دارند را درنظر گرفت.»


وی افزود: «کمیته فنی باشگاه استقلال هم باید متشکل از افراد وارد به امور فنی باشد. من شنیدم که آقای علی جباری یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال است. حضور علی جباری به عنوان یک پیشکسوت قابل احترام برای باشگاه مفید است اما باید نفرات جدیدی که برای این کمیته درنظر می‌گیرند افراد جوان و آشنا به دانش روز فنی باشند که کمک حال کادر فنی باشند. کمیته فنی یعنی کمک کننده به کادر فنی و مشورت دهند به کادر فنی اما وقتی کمیته فنی فردی باشد که هیچ آشنایی به علم روز فوتبال نداشته باشد باید چه کمک به کادر فنی کند؟»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته