دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1396 - 12:44
رئیس نظام پرستاری استان تهران:

قانون مشاغل سخت به درستی برای پرستاران اجرا نمی‌شود

رئیس نظام پرستاری استان تهران با بیان اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت است، عنوان کرد: در قانون پرستاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود، اما متاسفانه این قانون برای جامعه پرستاری به خوبی اجرا نمی‌شود.
کد خبر : 207473

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید چراغی، رئیس نظام پرستاری استان تهران در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد، اظهار کرد: پرستاران به لحاظ کاری در شرایط بسیار سختی مشغول به فعالیت هستند و با توجه به اینکه مدت‌زمان بسیاری را با بیمار در بیمارستان سپری می‌کنند، در شرایط روحی و جسمی مناسبی قرار ندارند. به همین دلیل علاوه بر اینکه جزو قشر تاثیرگذار جامعه هستند، دچار فرسودگی و بیماری‌های فراوانی می‌شوند.


وی با بیان اینکه پرستاران بیشترین خدمات را در نظام سلامت به بیماران ارائه می‌کنند، افزود: سلامتی هدیه‌ای است که از سوی پرستاران به بیماران داده می‌شود، به همین دلیل باید به این قشر به لحاظ مختلف توجه کرد.


رئیس نظام پرستاری استان تهران یادآور شد: اگر در برخی زمینه‌ها قصور و کوتاهی از سوی پرستاران مشاهده می‌شود، نباید آن را عامدانه از سوی پرستاران دانست، بلکه ضعف‌ها ناشی از نقض در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری گروه‌های پرستاری است.


چراغی تاکید کرد: باید به لحاظ سختی کار، درگیر بودن با بیماری‌های واگیر، اخلاق، شرایط ایمنی کار، حمایت‌های حقوقی، ایجاد زمینه‌ یادگیری، پرداخت‌های منصفانه، زمینه‌های کاری و غیره به پرستاران توجه شود که البته در قانون پرستاری جزو مشاغل سخت است، اما در اجرای این قانون نیز برای پرستاران ضعف‌های بسیاری دیده می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه باید برای ارتقای کیفیت زندگی پرستاران تلاش شود، یادآور شد: پرستاران بخش عمده‌ای از زندگی خود را همراه بیمار در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند، بنابراین نیاز است برای ارتقای کیفیت زندگی آنها تلاش‌های بسیار و منصفانه‌ای انجام شود تا آنها بتوانند دوره خدمت مناسبی داشته و پس از بازنشستگی نیز دچار دغدغه نشوند.


رئیس نظام پرستاری استان تهران در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: متاسفانه مراکز درمانی به صورت واقعی از پرستاران حمایت نمی‌کند، به همین دلیل پرستاران پس از مدتی علاوه بر درگیر شدن با بیماری‌های متفاوت، احساس تنهایی می‌کنند. به گونه‌ای که می‌توان گفت برخی از پرستاران پس از 12 سال خدمت، بیش از 70 درصد دچار مشکلات جسمی می‌شوند.


وی یادآور شد: در همین راستا و برای ارتقای سطح سلامت پرستاران و سازمان نظام پرستاری تهران با بنیاد بیماری‌های نادر، تفاهمنامه‌ای را امضا کرده که براساس آن پرستاران استان تهران و شهرستان‌های تابع می‌توانند در فاصله عید قربان تا غدیر با مراجعه به کلینیک نادر بنیاد بیماری‌های نادر، از نظر بیماری‌ها غربالگری و مورد درمان قرار بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته