دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 14:40
سرپرست وزارت نیرو در پاسخ به آنا مطرح کرد

آوانس به مشترکان پرمصرف برق در برنامه 100 روزه دولت

سرپرست وزارت نیرو اعلام کرد این وزارتخانه برنامه‌‌ای برای قطع برق و افزایش تعرفه‌مشترکان پرمصرف در برنامه 100 روزه ارایه شده به دولت ندارد.
کد خبر : 207214

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ستار محمودی در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره برنامه وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان پرمصرف در برنامه‌ 100 روزه ارایه شده به رئیس جمهوری عنوان کرد: برنامه‌های 100 روزه ارایه شده وزارتخانه‌ها به رئیس‌جمهوری شامل دو بخش است. بخش نخست برنامه‌هایی که باید طی این مدت انجام شود و بخش دیگر برنامه‌هایی است که بخشی از آن در 100 روز انجام شده و باید ادامه‌دار باشد.


وی تصریح کرد: 100 روز برای برنامه‌های بلند مدت زمان کوتاهی است. در تابستان میزان مصرف برق با سایر فصول سال تفاوت معناداری پیدا می‌کند که اگر بتوانیم قله پیک را کاهش دهیم، کمک خوبی به وزارت نیرو در ایجاد و احداث نیروگاه‌های جدید برق نیز صورت می‌گیرد.


محمودی تاکید کرد: باید در مدیریت مصرف برق صنایع، جنبه‌های تشویقی مشترکان و جنبه‌های بازدارنده و به اصطلاح ترمزکننده همانند تعرفه‌ها بازنگری اساسی در وزارت نیرو داشته باشیم.


وی بیان کرد: با این حال نتیجه دادن برنامه‌های برخورد با مشترکان پرمصرف در برنامه 100 روزه یک ریسک است.


سرپرست وزارت نیرو درباره گزینه‌های مطرح شده برای تصدی این وزارتخانه بیان کرد: ما بر روی وظیفه خودمان متمرکز هستم، گمانه زنی‌ها را تعقیب نکرده و نمی‌کنم و هر چه دولت صلاح بداند همان است.


محمودی ابراز کرد: هر کسی که بخواهد به وزارتخانه‌ای برود، باید برنامه‌ای داشته باشد که این برنامه‌ها سلیقه‌ای نیست. وزرات نیرو در دولت دوزادهم باید هم در زمینه آب و برق و هم اقتصاد آب و برق تجربیات گذشته را با مراجع ذی‌ربط خود به اشتراک گذاشته تا به نقطه نظرات مشترک برسد. به طور مثال در بخش آب باید نگاهمان بیش از گذشته از مدیریت اجرایی به سمت و سوی مدیریت منابع آبی برود.


وی با تاکید بر اینکه ساختار وزارت نیرو نمی‌تواند به گونه‌ای باشد که چندان سلیقه‌ای عمل کند، گفت: اگر برنامه تنها بر روی یک فرد متکی شود خطا افزایش می‌یابد، هر شخصی که به عنوان وزیر نیرو معرفی و رأی اعتماد بیاورد باید برنامه را اجرا کند.


محمودی تاکید کرد: بنده برنامه‌ای به دولت ندادم هر چند دولت از همه وزرا برنامه خواستند که وزارت نیرو نیز جزو آن است، بنابراین از تمام وزرا و وزارتخانه‌ها یک برنامه صد روزه خواسته‌‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته