دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 17:13
رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد میانه:

ساختن انسان و جامعه آرمانی مهمتر از کار شهدا است

به مناسبت ایام فرخنده اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) نیمه شعبان مراسم جشن و سرور با حضور پرشور دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سالن اجتماعات واحد برگزار شد.
کد خبر : 20434

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد میانه با تبریک اعیاد شعبانیه و با توجه به اهمیت ماه مبارک شعبان گفت: ماه شعبان ماه سرور آل محمد (ص) است و ما در بحث انتظار فرج امام عصر (عج) دو مطلب علائم و شرایط ظهور را داریم.


صالح رحیمی درباره علائم ظهور حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: در احادیث و کتب تاریخی به پنج نشانه قطعی برای ظهور آقا امام زمان (عج) اشاره شده است که عبارتند از خروج سفیانی، خسف بیداء، خروج یمانی، صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه است.


رحیمی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم و تکلیف است، بحث شرایط ظهور است که همه ما باید با تهذیب نفس، خودسازی و عمل به دستورات دینی، در خود و جامعه شرایط و شایستگی آن حضرت را مهیا سازیم.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد میانه با توجه به حدیثی از معصومین (ع) که انتظار فرج افضل اعمال است، گفت: کسی که منتظر فرج است، عمل او از کار شهدا و علما با همه سختی‌ها افضل است. پس ما باید اعمالی انجام دهیم که مهم‌تر از کار شهدا و علما با آن عظمت و بزرگی‌اش باشد و آن ساختن انسان و جامعه آرمانی است.


این مسئول با بیان اینکه وقتی می‌گوییم انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) یعنی یک انقلاب بزرگ اتفاق خوهاد افتاد اذعان کرد: هر انقلابی چهار رکن: قانون جامع، رهبری شایسته و توانمند، یاران و همکاران جدی و با وفا و آمادگی و پذیرش عمومی را دارد. که ما در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) پذیرش عمومی که وظیفه همگانی است بیشتر فعالیت کرده تا شرایط را فراهم کنیم.


رحیمی با توجه به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) که امام عصر (عج) ظهور خواهند کرد حتی اگر از عمر دنیا یک روز مانده باشد، افزود: در این سخن گهر بار یک بشارت و یک هشدار وجود دارد، بشارت اینکه حتماً و قطعاً امام، ظهور و آنجامعه آرمانی را محقق خواهند کرد و هشدار اینکه ممکن است بر اثر عملکرد ما و فراهم نکردن شرایط، ظهور تا آخرین روز دنیا به تأخیر افتد.


مدرس گروه معارف واحد میانه با توجه به فرمایش خداوند متعال در قرآن کریم که «خداوند برای هیچ قومی هیچ تغییری را انجام نمی‌دهد مگر اینکه خود قوم خواستار آن تغییر باشند» اظهار کرد: همه ما در این راستا ‌‌نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهیم به ویژه جوانان و دانشجویان باید با خودسازی و معنویت آمادگی سربازی امام عصر (عج) را داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته