دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزاری نشست مشترک اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران در حوزه کسب و کارهای نوین

عدم رشد بخش‌خصوصی در فاوا،‌ به‌خاطر قوانین و مقررات است

نشست مشترک اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران با فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا در جهت تشکیل کارگروهی برای بررسی راهکارهای بهبود کسب‌وکار های نوین به میزبانی اتاق بازرگانی ایران از سوی کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
کد خبر : 201876

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در ابتدای جلسه، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات واقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران با تشریح عملکرد این کمیسیون گفت: بخش‌خصوصی توان و ظرفیت فراوانی در حوزه فاوا دارد، اما متأسفانه مشکلات زیادی از جلمه قوانین و مقررات فراوان در این حوزه به‌عنوان مهم‌ترین عامل ناتوانی فعالان این بخش برشمرده می‌شود.


وی ادامه داد: باید امیدوار بود که با تشکیل این کمیته مشترک میان دو اتاق غیردولتی، به‌توان این مشکلات قانونی را جمع‌آوری، پیگیری و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.


طلایی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باعث تسهیل رشد و توسعه می‌شود و دولت‌های منطقه فعالیت‌های زیادی برای توسعه فاوا داشته و سعی کرده‌اند محیط مناسبی را برای این امر به وجود آورند چراکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث رشد سایر بخش‌ها هم می‌شود.


مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران نیز در این نشست با اشاره به نشست استارت‌آپ‌های منتخب الکامپ در اتاق اصناف که هفته گذشته در اتاق اصناف ایران برگزار شد، گفت: اتاق اصناف ایران با بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی استارت‌آپ‌ها نقش اتاق اصناف و بازرگانی را در جهت رفع مشکلات آنها بسیار حیاتی می‌داند.


محمدطاهر فاضلی افزود: تشکیل کارگروه مشترک میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق اصناف ایران با هدف پی‌گیری و حل چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های نوپا و نوآور اقدامی مفید برای استارت‌آپ‌هاست و می‌تواند موانع را هموار سازد.


فاضلی اضافه کرد: گام‌های بزرگی که امروز در جهت رفع مشکلات کسب‌و‌کار‌های نوپا برداشته می‌شود تا آنها را تبدیل به کسب‌و‌کاری عظیم کند باعث حل مشکلات کسب و کارهای آینده می‌شود و این امر با همکاری اتاق اصناف ایران و اتاق‌بازرگانی امکان‌پذیر است.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست با اشاره به ائتلاف اتاق ایران و اتاق اصناف برای تشکیل کارگروه پی‌گیری مشکلات کسب‌وکارهای نوپا و نوآور گفت: می‌دانید که سه اتاق غیردولتی اصناف و تعاون و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دبیرخانه سه اتاق تشکیل داده‌اند و تلاش می‌کنند مسائلشان را با یکدیگر حل کنند.


مقاومت در برابر تغییر در کشور ما ریشه تاریخی دارد


غلامحسین شافعی در ادامه موضوع مقاومت در برابر تغییرات تکنولوژیک را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر شرایط گذشته را بررسی کنیم می‌بینیم که همیشه در برابر تغییرات مقاومت بوده است و نباید از این موضوع ناامید شد.


ویافزود: مقاومت در برابر تغییر در کشور ما ریشه تاریخی دارد و در حال حاضر هم در مورد بعضی استارت‌آپ‌ها این مقاومت وجود دارد اما به نظر بنده توفیق خیلی سریع‌تر حاصل می‌شود. نباید این مقاومت‌ها را خیلی بزرگ فرض کرد و باید تلاش کنیم که رفع شوند.


محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران نیز به بیان چالش های مالیاتی و حقوقی استارت آپ ها پرداخت و آنها را از راهکارهایی برای حل این مشکلات آگاه ساخت.


در ادامه کار این نشست، نمایندگان استارت آپ های دعوت شده به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند و خواستار حمایت اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی ایران در زمینه های تنظیم مقررات، اخذ مجوزها، سرمایه گذاری، مالیات و نظارت شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته