دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1396 - 15:09

حرف‌های پایانی وزیر دولت یازدهم

وزیر نیرو که حالا با معرفی اسامی کابینه دولت دوازدهم از سوی رئیس‌جمهوری به مجلس در روز گذشته باید سکان این وزارتخانه را به فرد دیگری بسپارد، معتقد است که وزارت نیرو یک وزارتخانه سیاسی نیست و ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم چه در حوزه پست وزارت و چه سایر بخش‌ها همواره وجود دارد.
کد خبر : 201729

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در نشستی که امروز با خبرنگاران داشت با تاکید بر اینکه صنعت آب و برق در مرحله تغییر قرار دارد و یقین دارم که این تغییر تبدیل به احسن خواهد بود، عنوان کرد: مسئولیت در ذات و طبیعت خود موقت بودن را دارد و هیچ‌کسی انتظار ندارد که اگر در مسئولیتی قرار گرفت، آن به صورت دائم باشد. کما اینکه این امر تنها مختص به پست وزارت هم نیست.


وی ادامه داد: خوبی امر نیز به همین جهت است، چرا که این تغییرها می‌تواند زمینه را برای حضور استعدادهای گوناگون در مسئولیت‌ها فراهم کند و کار را چند قدمی جلوتر ببرد.


چیت‌چیان اضافه کرد: اصلا نباید چنین تصوری داشت که اگر فردی می‌خواهد به مردم خدمت کند، این امر تنها در حوزه وزارت امکان‌پذیر است، بلکه ظرفیت‌ها در کشور فراوان بوده و می‌توان در سایر بخش‌ها نیز خدمت‌رسانی کرد.


وزیر نیرو در دولت یازدهم اظهار کرد: ارزش کار به جایگاه‌ها نیست، بلکه به نیت و اثربخشی است و خداوند طی 4 سال گذشته توفیق داد تا با همکاران بسیار خوبی در وزارت نیرو خدمت‌رسانی کند.


وی عنوان کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه سیاسی نیست و دوستان من نیز هیچ‌گاه به دنبال کار سیاسی نبودند. تمام همت، وقت و دانش خود را نیز برای ارائه خدمت به کار گرفتند و در سایه این تلاش و جدیت قدم‌های خوبی طی 4 سال گذشته برداشته شده است.


چیت‌چیان بیان کرد: اواخر سال 95 به این فکر افتادیم که یک کارنامه برای وزارت نیرو در دولت یازدهم تدوین کنیم. زمانی که این کارنامه را دیدم، فکر نمی‌کردم که صنعت آب و برق توانسته باشد طی این چند سال چنین میزان رشدی را تجربه کند.


وی اظهار کرد: البته این صحبت‌ها برای دفاع از عملکردم نیست، بلکه حق‌شناسی نسبت به عملکرد 150 هزار نفری است که در جای‌جای کشور خدمات‌رسانی کردند.


وی ابراز کرد: پیش از انقلاب به ازای هر سال 500 میلیون مترمکعب آب جدید استحصال شده است و این میزان از ابتدای انقلاب تا بدو شروع دولت یازدهم به 760میلیون مترمکعب رسید. خوشبختانه طی 4 سال گذشته به ازای هر سال یک‌میلیون و 120هزار مترمکعب آب استحصال کردیم که یک جهش بسیار بزرگی است.


وزیر نیرو اضافه کرد: تنها در سال 95 به اندازه 10 سال دولت قبل آبرسانی روستایی انجام داده‌ایم. این حرف در بیان بسیار ساده است، اما در عمل حجم کار بسیار عظیمی را می‌طلبد که طی آن 2 هزار و 900 تومان کار فعالیت داشتند. همچنین 59هزار نفر در فعالیت‌های عمرانی آبرسانی روستایی مشغول بودند.


به گفته وی، 26درصد کل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که طی 50 سال اخیر احداث شده مربوط به 4 گذشته است و این آمار بسیار خوشحال‌کننده است.


چیت‌چیان تصریح کرد: نمی‌خواهیم بگوییم که در تمام شاخص‌ها از همه دولت‌های قبل جلوتر هستیم، اما در اغلب شاخص‌های صنعت آب و برق برجسته بودیم.


وی همچنین با اشاره بر مدیریت مصرف برق نیز گفت: در پیک برق 55هزار مگاوات برق تولید کردیم و به مردم تحویل دادیم. از سویی قریب به 4500 مگاوات مدیریت بار و مصرف انجام دادیم که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، باید متحمل 5هزار مگاوات خاموشی در کشور می‌شدیم.


چیت‌چیان در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، همچنین خبرنگاران را دارای شریف‌ترین شغل دانست و ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های آتی وزارت نیرو نیز مدیران همکاری خوب و نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته