دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 15:22
آنا گزارش می‌دهد

سطح بالای مصاحبه‌های دکتری با استادان مجرب دانشگاه آزاد اسلامی

یک داوطلب مقطع دکتری تخصصی سال 96 دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: حضور استادان باسابقه و باتجربه سطح بالایی را در این مصاحبه‌ها ایجاد کرده است.
کد خبر : 197812

حسین خرم در حاشیه این مصاحبه که از امروز در اردبیل آغاز شده است، افزود: پس از آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار شد دعوت به مصاحبه شدیم و این مصاحبه در حال برگزاری است.


وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مصاحبه به صورت استانی گفت: استانی شدن این مصاحبه هم در صرفه جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت بسیار موثر است که امیدواریم به همین شکل ادامه داشته باشد.


یکی از اعضای هیات مصاحبه کنندگان درباره فرآیند مصاحبه اظهار کرد: مصاحبه آزمون مقطع دکتری اولین سال است که به صورت استانی برگزار می‌شود و ما نیزمانند سایر واحد‌های دانشگاهی برای اولین بار طبق دستور العمل سازمانی مشغول مصاحبه با داوطلبان هستیم.


ایوب پارچه باف با بیان اینکه مصاحبه از دو قسمت تشکیل شده است، گفت: قسمت اول ارائه مجموعه مدارک، مقالات، سوابق علمی و... توسط داوطلب است.


وی افزود: قسمت دوم مصاحبه شامل سوالات علمی از پایان نامه، بررسی معلومات زبان خارجه و اهداف ادامه تحصیل در مقطع دکتری داوطلب و برنامه‌های او برای حوزه کارآفرینی و... است.


مدیر گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: اهمیت این مصاحبه بدین جهت است که ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز برای ورود به مقطع دکتری را این مصاحبه تشکیل می‌دهد.


پارچه باف تصریح کرد: دانشجویان باید در هر دوره تحصیلی سواد کافی را کسب کنند و در خود توانایی‌های لازم را جهت ادامه تحصیل بیابند تا ضمن پیشرفت خود به جامعه نیز خدمت کرده باشند.


سرپرست مصاحبه حوزه دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هم اظهار کرد: مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از صبح امروز آغاز شده است و این مصاحبه در ۲۴ رشته گرایش به مدت سه روز در دانشکده‌های علوم و فنی مهندسی این واحد دانشگاهی ادامه خواهد داشت.


امید رضی‌نژاد گفت: در هر رشته استادان عضو هیات علمی با درجه‌های دانشیاری و استادیاری مشغول پرسش و بررسی وضعیت تحصیلی و پژوهشی شرکت کنندگان هستند.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل حدود ۳۵ سال است که قدمت دارد و از استادا مجرب و رزومه دار در سطح بین المللی استفاده می‌برد.


رضی‌نژاد گفت: امیدواریم با پذیرش دانشجویان مقطع دکتری علاوه بر افزایش توان علمی کشور خدمتی را برای ایران اسلامی انجام دهیم.


مصاحبه برای ورود به رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد پیش از این به صورت کشوری در تهران برگزار می‌شد که از امسال طبق مصوبه جدید هر استان در واحد دانشگاهی خود به انجام مصاحبه از داوطلبان می‌پردازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته