دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1396 - 16:17
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

آیین نامه مشارکت خیران در مدیریت امور مدارس اجرایی می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه مشارکت خیران جهت مدیریت امور مدارس توسط شورای عالی آموزش و پرورش کشور تصویب و به زودی اجرا خواهد شد.
کد خبر : 197536

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در جلسه هم اندیشی هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران، گفت: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سابقه‌ای چند هزار ساله در ایران دارد که همواره توسط مردم اداره می‌شد و دولت‌ها نقش زیادی در این زمینه نداشتند.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد مدارس هیات امنایی جهت مشارکت بیشتر خیران در اداره مدارس تجربه‌ای موفق بوده است، افزود: آیین نامه مشارکت خیران جهت مدیریت امور مدارس نیز توسط شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد.


وی تصریح کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از لحاظ اجرایی، قانونی بوده و پیشنهاداتی که در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش باشد در این شورا بررسی می‌شود.


نوید ادهم بروز رسانی و نوسازی مدارس دولتی با مشارکت خیران را مشابه مدارس هیات امنایی دانست و خاطرنشان کرد: با تصویب این آیین نامه خیران می‌توانند هم در ساخت و هم در مدیریت مدرسه نقش داشته باشند.


وی با بیان اینکه به تجربه، منش و اندیشه خیران نیاز داریم، گفت: حضور خیران در مدارس سبب الگوبرداری و تاثیرپذیری مثبت در دانش آموزان می‌شود.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر۴۶ هزار مدرسه از ۱۰۶ هزار مدرسه موجود در کشور دارای ۵۰ نفر دانش آموز هستند ساخت مدارس بزرگ در شهرها را نیاز اصلی آموزش و پرورش در آینده دانست و تاکیدکرد: خیران باید بیشتر به این موضوع توجه کنند، زیرا مدارس در آینده باید مجهز به آزمایشگاه، کتابخانه، کارگاه و حتی زمین ورزش باشند.


وی یادآور شد: خیران متناسب با آموزش و پرورش فردا مدرسه بسازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته