دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1396 - 13:44

آرزو به طبیعت برمی گردد

مدیر کل دفتر صید محیط زیست از بازگشت پلنگ ماده رودسر به زیستگاه اصلی اش خبر داد.
کد خبر : 196787

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان محیط زیست، علی تیموری افزود: پلنگ ماده رودسر به نام آرزو که 6 ماه پیش به علت گیر افتادن در تله شکارچیان از ناحیه کمر دچار شکستگی شده بود، پس از انتقال از گیلان به تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه با قراردادن پلیت در کمر این پلنگ جراحی موفقیت آمیز بود و پس از مدت‌ها این پلنگ توانست راه برود.


وی ادامه داد: در ابتدا بعد از جراحی پلنگ ماده رودسر مدتی در کلینیک پردیسان و سپس در باغ وحش باراجین در قزوین در فضایی 100 متری نگهداری شد و حالا بعد از بهبود شرایط فیزیکی و جسمی، پلنگ را به فضایی 600 متری انتقال داده‌ایم تا با تحرک و پریدن به دنبال شکار بتوانیم شرایط جسمی او را ارزیابی کنیم.
مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هفته گذشته کارشناسان محیط زیست و مدیران استان‌های قزوین و گیلان با حضور اساتید دانشگاه در جلسه‌ای درباره این پلنگ تصمیم گیری کردند و مقرر شد گروهی به قزوین رفته و رفتارهای پلنگ را از نزدیک ارزیابی کند، بعد از جمع بندی نهایی و ارسال گزارش در جلسه‌ای دیگر با انتقال پلنگ به طبیعت موافقت شود.


تیموری یادآور شد: اگر تا پایان تابستان بهبود یابد؛ پایان شهریور ماه برای رهاسازی او در زیستگاه اصلی‌اش در استان گیلان اقدام می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی تیموری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته