دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 18:53

رئیس دانشگاه شریف درگذشت میرزاخانی را تسلیت گفت

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را به خانواده وی و عموم دانشگاهیان تسلیت گفت.
کد خبر : 195178

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پیامی درگذشت مریم میرزاخانی را به خانواده وی و عموم دانشگاهیان تسلیت گفت.


در پیام فتوحی آمده است: درگذشت نابغه ریاضی جهان و دانشمندی بزرگ و فروتن، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی (دانش آموخته دانشکده ریاضی)، ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جامعه علمی جهانی است و مطمئناً جامعه علمی کشورمان و به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف، بیش از همه داغدار از دست دادن این جواهر بی نظیر علمی است.


وی در این پیام آورده است: میرزاخانی در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی به دستاوردها و موفقیت هایی دست یافتند که در جایگاه خود بی نظیر بود و پیشرفت‌هایی به مراتب بالاتر از ایشان امید می‌رفت که متأسفانه فرصت تحقق رویاهایی بزرگتر از مریم میرزاخانی سلب شد.
ایشان یکی از پرکارترین و اثرگذارترین استادانی بود که به گفته همکارانش، تا واپسین روزهای عمر پر بار خود، ضمن تلاش در عرصه تدریس و تحقیق، نقش بسیار مؤثری در پیشبرد مرزهای علم داشته‌اند. بدینوسیله، این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، استادان، محققان، دانشجویان و همکاران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای او رحمت و رضوان و برای بازماندگان شکیبایی مسئلت می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته