دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 15:19

باد و باران مهمان ایران تا پایان هفته

سازمان هواشناسی کشور برای اکثر نقاط کشور تا پایان هفته هوایی صاف و آفتابی گاهی با لکه‌های ابر و جوی پایدار از لحاظ بارش گاهی با وزش باد به همراه افزایش دما پیش بینی کرده است.
کد خبر : 195084

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در استان‌های واقع در جنوب و جنوب شرق شامل سیستان و بلوچستان (بیشتر جنوب سیستان)، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان (بیشتر شمال و شرق استان) رشد ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده‌ای پیش‌بینی شده است.


باتوجه به رگباری بودن بارشها در یک بازه زمانی کوتاه احتمال سیلاب و آبگرفتگی در برخی مناطق این استان‌ها وجود دارد.


در بخش‌های شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز شامل استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشتر شرق استان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات شمالی تهران، البرز و با احتمال کمتر در شمال مرکزی و همدان طی ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش‌های رگباری پراکنده‌ای رخ خواهد داد.


همچنین در مناطق فوق نیز با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی وجود دارد.


بر همین اساس، فردا یکشنبه نیز در مناطق یاد شده بارش‌ها ضعیف‌تر و پراکنده‌تر از امروز رخ خواهد داد.
از دوشنبه بارش‌ها در کشور تقریبا به جز مناطقی از ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب شرق کشور در خط ساحلی عمان و تنگه هرمز که ترکش‌های مانسون گاهی موجب رشد موقتی ابر و بارش‌های ضعیفی خواهد شد در سایر نقاط کشور جو به سمت پایداری و افزایش دما پیش خواهد رفت.


همینطور تا آخر هفته هوایی صاف و آفتابی گاهی با لکه‌های ابر و جوی پایدار از لحاظ بارش گاهی با وزش باد به همراه افزایش دما پدیده غالب کشور خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته