دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقوط آزاد قیمت نفت به دنبال افزایش عرضه

قیمت نفت در هفته گذشته میلادی کاهشی بود این کاهش سبب شد تا قیمت طلای سیاه 3 درصد کمتر از هفته پیش از آن معاملات را پایان دهد.
کد خبر : 193537

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، قیمت نفت به دنبال بازگشت دکل های حفاری آمریکا درهفته گذشته 3 درصد کاهش پیدا کرد .


همچنین تداوم افزایش تولید اوپک به واسطه تولید لیبی و نیجریه با وجود پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید، سبب شد تا قیمت ها کاهش بیشتری را به ثبت برسانند.


افزایش ارزش دلار نیز در بازارهای جهانی زمینه را برای تضعیف بیشتر قیمت ها فراهم کرد تا در پایان هفته نفت برنت به نزدیک 45 دلار باز گردد و در هر بشکه 46.71 دلار معامله شود.


بر همین اساس قیمت برنت در مقایسه با هفته پیش از آن 1.4 دلار کاهش پیدا کرد که معادل 2.9 درصد می شود.


نفت سبک آمریکا نیز به زیر 45 دلار در هر بشکه بازگشت و با کاهشی ۱.۲۹ دلاری بر روی رقم ۴۴.۲۳ دلار بسته شد.


روسیه که در توافق کاهش تولید با اوپک همکاری می‌کند، اعلام کرده آماده است در صورت نیاز پارامترهای این توافق را مورد بازنگری قرار دهد اما اظهارات مذکور حمایت چندانی برای قیمتها فراهم نکرد.


در این بین، به نظر می رسد قیمت‌های پایین تر نفت بر تولید کنندگان آمریکایی هیچ تاثیری نگذاشته و بر پایه آمار گروه صنعتی بیکرهیوز، شرکت‌های حفاری آمریکایی هفته گذشته هفت حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده و مجموع دکل‌ها را به ۷۶۳ حلقه رساندند که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ بود.


آمار دولت آمریکا نشان داد که تولید نفت این کشور پس از کاهشی که دو هفته پیش به دلیل تعطیلی فعالیت ناشی از عبور طوفان سیندی و فعالیت‌های تعمیراتی داشت، هفته گذشته یک درصد افزایش یافته و به ۹.۳۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته