دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 تير 1396 - 10:01
برخی افراد بدون در نظر گرفتن منافع ملی از ورزشکارسالاری حرف می‌زنند

کیانوش رستمی: نمی‌توانستم با انوشیروانی کار کنم چون با او اختلاف‌نظر فنی داشتم/ ترس برادر مرگ است به همین دلیل نمی‌ترسم

قهرمان المپیک ریو گفت: با انوشیروانی اختلاف نظر فنی داشتیم و هیچ‌وقت هم نتوانستیم این اختلاف را حل کنیم.
کد خبر : 192710

فرزانه شریفی، گروه ورزشی- جلسه شورای فنی وزنه برداری بالاخره بعد از مدتها 26 خرداد ماه تشکیل شد و کیانوش رستمی هم به جلسه آمد تا دلایلش را برای اعضای شورای فنی در خصوص ادامه تمرینات به صورت انفرادی اعلام کند؛ موضوعی که بعد از المپیک ریو به یک مشکل لاینحل در وزنه برداری تبدیل شده بود و کار را برای قهرمان طلایی المپیک سخت کرده بود.


رستمی قبل از المپیک ریو تمریناتش را به صورت انفرادی دنبال می کرد ولی بعد از اینکه هدایت تیم به انوشیروانی سپرده شد او با این موضوع به شدت مخالفت کرد و اردو را ترک کرد و به صورت انفرادی تمرین کرد ؛تمریناتی که در نهایت به طلای المپیک ریو ختم شد.


بعد از المپیک این موضوع همچنان مورد بحث بود و حتی سرمربی تیم ملی هم بارها عنوان کرده بود که همه ملی پوشان باید در قالب یک تیم منسجم تمرین کنند. اما در نهایت این شورای فنی بود که به ادامه تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی به صورت انفرادی رای داد. هر چند که بعد از این تصمیم اختلافات و درگیری ها تمام نشد و سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در واکنش به این موضوع استعفای خودش را اعلام کرد اما شورای فنی این تصمیم را گرفته بود و کیانوش رستمی هم با مدال خوش رنگ طلا در ریو امتحانش را پس داده بود.


به هر روی رستمی قهرمان طلایی دسته 85 کیلوگرمی کشورمان این روزها با تصمیم فدراسیون دوباره مصمم تر از گذشته برگشته تا خودش را برای حضور در مسابقات جهانی وزنه برداری که کمتر از 4 ماه دیگر برگزار می شود آماده کند؛ متن گفت و گو خبرنگار آنا با این قهرمان المپیک به شرح زیر است:


*نزدیک چهار ماه دیگر تا مسابقات جهانی زمان داریم. آمادگی شما برای این مسابقات چقدر است؟


-تقریبا صفر. این چند وقت اخیر به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود ورزش را کنار گذاشته بودم و دلسرد شده بودم، البته انگیزه ام را از دست ندادم اما فضا برای تمرین کردن مهیا نبود.


*به دلیل همین مشکلات حرف از خداحافظی زدید؟


-به هر حال مشکلاتی وجود داشت. من سال هاست که در تیم ملی وزنه‌برداری هستم و با تجربیات خودم به موفقیت رسیدم. قبل از المپیک هم مانند گذشته تمرین می کردم اما مشکلاتی پیش آمد که البته رئیس فدراسیون از من حمایت کرد و زیر نظر فدراسیون تمرینات به صورت انفرادی ادامه دادم و موفق هم شدم.


*علت اصلی اختلاف شما و انوشیروانی چه بود و این اختلاف از کجا شروع شد؟


-اختلاف نظر فنی داشتیم و همین کار را برای هر دو ما سخت کرده بود.


*اما شما گویا ابتدای کار مربیگری انوشیروانی کنار تیم بودید و مشکلی وجود نداشت؟


-نه این موضوع صحت ندارد. ما از ابتدای کار با هم اختلاف نظر داشتیم و من از همان ابتدا انفرادی تمرین می کردم.


* مرادی به صراحت بعد از المپیک حرف از کنار گذاشتن شما از تیم ملی زده بود.


-من سالهاست با متد و روش خودم تمرین می کنم و خدا را شکر هم موفق بودم و این موضوع برای دوران مربیگری انوشیروانی نبود. به هر حال اختلاف نظر همیشه وجود داشته و دارد. رئیس فدراسیون هم نظرش این بود که اگر با فدراسیون هماهنگ نباشم این اتفاق می افتد که من هم از همان ابتدای کارم با نظارت فدراسیون همه تمریناتم را انجام دادم.


*اما گویا رئیس فدراسیون هم در ابتدا با این موضوع مخالف بوده و حتی انوشیروانی توسط رئیس فدراسیون تحریک شده و شما را از سالن اخراج کرد.


- به هیچ عنوان این مسائل وجود نداشت.


*چطور شد بالاخره شورای فنی خواسته شما را قبول کردند.


-نظر همه قابل احترام است. خواسته من از شورای فنی فقط این بود که با روند تمریناتم موافقت کنند و نظراتم هم مطرح کردم آنها هم این موضوع را پذیرفتند که من زیر نظر فدراسیون کارم را ادامه دهم.


* حالا با پذیرش این موضوع حساسیت ها بر روی شما بالا رفته است، ترس از عدم نتیجه گیری ندارید.


-می‌دانم. طبیعی است که با انتخاب این روش حساسیت ها بر روی من بالا برود و انتظار کسب بهترین نتیجه در هر مسابقه را از من داشته باشند. اما ترس برادر مرگ است و من سعی می‌کنم تا توان دارم کارم را به نحو احسن پیش ببرم و به این موضوع هم فکر نمی کنم.


*بعد از جلسه شورای فنی، برخی معتقدند با این تصمیم ورزشکار سالاری در فدراسیون رواج پیدا می کند.


-به هیچ وجه بحث ورزشکار سالاری در میان نیست. متاسفانه برخی افراد بدون درنظر گرفتن منافع ملی این صحبت ها را مطرح می کنند.


*شما قرار است به فدراسیون مربی معرفی کنید که مورد تایید باشد و تمرینات را با او ادامه دهید. این مربی چه کسی است؟


-همانطور که گفتم طبق روال سال‌های گذشته با برنامه های شخصی و تجارب خودم برنامه ها را تنظیم می‌کنم. اما به دلیل درخواست فدراسیون برادرم بعنوان همراه در مسابقات کنارم حضور خواهد داشت.


*وضعیت تیم ملی وزنه برداری را در این چندماه باقی مانده به مسابقات جهانی چطور می بینید.


-متاسفانه بی خبرم. مسابقات جهانی 4 ماه دیگر برگزار می شود و مطمئنا همه تیم ها در حال آماده شدن برای این رقابت ها هستند امیدوارم تیم وزنه برداری ایران هم بهترین نتیجه را بگیرد.


*با محسن بیرانوند سرمربی جدید تیم رابطه تان چطور است؟


-ایشان دوست من هستند و رابطه خوبی هم با هم داریم.


*و حرف پایانی.


-از رئیس فدراسیون بابت نگاه به منافع ملی و کمک به اهتزاز در آمدن پرچم ایران در میادین بین المللی تشکر می کنم. امیدوارم در مسابقات پیش رو موفقیت کسب کنم و دل رهبر عزیز و مردم ایران را شاد کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته