دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 11:56

گلایه دادستان کل کشور از ناکارآمدی ستادهای مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا

دادستان کل کشور نبود وجود اراده و عزم جدی در امر برخورد با قاچاق کالا را بزرگترین علت عدم موفقیت در مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه‌ای ندیدیم بلکه امروز شاهد ناکارآمدی آن نیز هستیم.
کد خبر : 192502

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش روسای پلیس آگاهی کشور با اشاره به لزوم توجه به نحوه تشکیل پرونده‌های قضائی اظهار کرد: آموزش نیروها برای صحیح عمل کردن به روش‌های قضائی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در دستگاه قضا شاهد هستیم کسی که رشته تحصیلی‌اش حقوق است پس از طی کردن دوره کارآموزی هنگامی که در پشت میز قضاوت می‌نشیند از تجارب عملی برخوردار نیستند و باید در میدان عمل تجربه کسب کند، لذا این موضوع نیز در پلیس آگاهی هم مطرح است.


وی به اهمیت موضوع بازجویی، تحقیق و کار قضائی اشاره کرد و خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: اگر شما و زیر مجموعه‌تان کاری که باید انجام شود، در چارچوب مقررات و قوانین انجام ندهید اولین نتیجه آن به خود ما بر می‌گردد به گونه‌ای که ما را آلوده می‌کند؛ اگر در برخوردها و نیز در عرصه تحقیقات از حد و مرز لازم فراتر برویم چگونه می‌توانیم جواب خدا را داده و نیز چگونه می‌خواهیم پاسخ هتک حرمت از یک مسلمان را بدهیم؛ همانگونه که ما وظیفه برخورد با مجرم و جرم داریم و این مساله بسیار اهمیت دارد به همان اندازه اگر یک سری موازین و مقررات را رعایت نکنیم قطعا دچار مشکل خواهیم شد.


دادستان کل کشور خطاب به روسای پلیس آگاهی گفت: بر اینکه چه مسئولیت سنگینی بر عهده دارید واقف هستیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم ممکن است همچون شایع شدن یک بیماری، دچار مشکل شویم.


دادستان کل کشور بر سلامت نفس و محیط کاری تاکید کرد و افزود: من و شما در مراحل تحقیق و بازجویی همچون پزشکانی هستیم که با بیماری‌های طاعون و وبا مواجهه هستیم؛ لذا جامعه از ما انتظار دارد که در ایجاد یک محیط سالم تلاش کنیم و خواست عموم مردم این است تا محیطی سالم و امن داشته باشیم زیرا امنیت جامعه به دست شما تامین می‌شود.


منتظری ادامه داد: نیروی انتظامی مسئول ایجاد امنیت در جامعه است البته دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز این ماموریت را انجام می‌دهند؛ لذا بایداین هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف ایجاد شود و خواست عمومی تحقق پیدا کند.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی در فراهم کردن بسترهای امنیت در جامعه گام‌های افتخارآفرینی داشته است و گزارش‌های گوناگونی از اقدامات ناجا و دیگر دستگاه‌ها در این رابطه به دست ما رسیده است؛ نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت بسیار ستودنی است.


دادستان کل کشور نبود وجود اراده و عزم جدی در برخورد با قاچاق کالا را بزرگترین علت عدم موفقیت در مقابله با این پدیده شوم دانست و گفت: از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نه تنها معجزه‌ای ندیدیم بلکه امروز شاهد ناکارآمدی آن نیز هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته