دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌بخش: چاره‌ای جز همکاری با خودروسازان چینی نیست

هجوم خودروهای چینی به بازار ایران در حالی مورد انتقاد بسیاری فعالان اقتصادی قرار گرفته که ظاهرا مردم چاره‌ای جز خریدن آنها ندارند.
کد خبر : 19236

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ سعید مدنی مدیرعامل پیشین سایپا چند روز پیش در مراسم تودیعش با بیان اینکه برخی درباره همکاری با خودروسازان چینی گزارش‌های اشتباه می‌دهند،‌ گفته بود: انگار غربی‌ها پشت در ایستاده‌اند و ما می‌گوییم چینی‌ها بیایند!


اما رئیس شورای رقابت روز گذشته با ابراز نگرانی از اینکه خودروهای چینی در حال کسب سهم بیشتری از بازار خودروی کشور هستند، گفت: چینی‌ها خودروهایی می‌سازند که ظاهرشان خوب است، اما کیفیت‌شان در حد کیفیت خودروهای داخلی نیست.


انتقادها به حضور خودروهای چینی در بازار ایران از ابتدا وجود داشت،‌ اما این نگرانی‌ها زمانی شدت گرفت که خودروسازان چینی با خودروسازان ایران قرارداد همکاری بستند.


با این حال دبیر انجمن خودروسازان معتقد است خودروسازان ایرانی برای جلب رضایت مشتریان و توسعه محصولات خود چاره‌ای جز همکاری با شرکت‌هایی چینی ندارند.


احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه شرکت سایپا در یک سال گذشته از نمره کیفی منفی 80 به نمره منفی 75 رسیده است، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم خودروساز داخلی بدون توجه به توسعه محصول به ارتقای کیفی خودرو‌های قدیمی خود بپردازد، انتظار نادرستی است.


او اظهار کرد: قوانینی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی‌سازی قطعات تولیدی ابلاغ شده، شرکت‌های خودروساز ایرانی از جمله سایپا را موظف کرده است که به بومی کردن دانش تولید قطعات اقدام کنند.


دبیر انجمن خودرو سازان با تاکید بر اینکه اعمال این سیاست موجب می‌شود قطعات خودروهای مشارکتی در ایران داخلی‌سازی شود، تصریح کرد: اگر این روش اعمال نشود، هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد و اقبال فروش در بازار از دست می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته