دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان ثبت نام صادرکنندگان نمونۀ ملی

سازمان توسعه تجارت ایران با انتشار فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونۀ ملی از صادرکنندگان کشور خواست تا با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک اقدام کنند.
کد خبر : 192171

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات گفت: ثبت نام صادرکنندگان از طریق سایت سازمان و سامانۀ نمونش آغاز شده و در حال انجام است و صادرکنندگان تنها از طریق این سایت مجاز به ثبت نام هستند، لذا هیچ سایت و مرجع دیگری برای ثبت نام مورد قبول واقع نخواهد بود.


مودودی در خصوص تغییرات اعمال شده در فرآیند ثبت نام دوره جدید افزود: در رویداد امسال، نحوۀ ثبت نام به صورت آنلاین است و تا امروز حدود 380 واحد تولیدی و تجاری در بخش کالا اقدام به ثبت نام کرده‌اند که نشان‌دهندۀ استقبال از سوی بخش تولیدی و تجاری کشور است.


معاون سازمان توسعه ایران تاکید کرد که صادرکنندگان می توانند در مهلت قانونی نسبت به ثبت نام و اصلاح اطلاعات اقدام کنند اما پس از اتمام مهلت قانونی امکان تغییر و اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت.


دبیر ستاد روز ملی صادرات اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال جدید میزان حداقل صادراتی برای اقلام و خدمات ملاک ثبت نام نیست لذا، تمامی صادرکنندگان می‌توانند در این ارزیابی مشارکت داشته باشند.


وی در خصوص گروه‌های صنعتی و هلدینگ‌های صادراتی گفت: امسال علاوه بر صادرکنندگان کالا و خدمات، قصد بر این است که گروه‌های صنعتی و هلدینگ‌های صادراتی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته که پس از تکمیل فرم ثبت نام، در سایت سازمان فراخوان لازم جهت مشارکت این گروه‌ها اعلام خواهد شد.


مودودی با اشاره به شاخص‌های انتخاب صادرکنندۀ نمونۀ ملی تشریح کرد: شاخص‌های امسال تقریباً مشابه سال گذشته است و همچنان تأکید بر گروه‌های کالا و خدماتی با ارزش افزودۀ بالا و تعدد بازارهای هدف می باشد و ویژگی‌های ممتازتری در بخش برند، گواهینامه‌های کیفی، بسته‌بندی و سایر شاخص‌های مهم صادراتی نیز در انتخاب صادرکننده نمونه اثر گذارند.


گفتنی است تعیین شاخص‌ها و وزن‌دهی به هر شاخص در کارگروه تعیین شاخص‌ها متشکل از دستگاه‌های دولتی ذیربط و نمایندگان اتاق بازرگانی مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایی شده است.


روز ملی صادرات 29 مهرماه هر سال برگزار می‌شود و طی آن از برترین صادرکنندگان کالا و خدمات قدردانی می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته