دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسعود حاتمی در گفتگو با آنا؛

«موریانه» در 4 روز فیلمبرداری شد

فیلم سینمایی «موریانه» به کارگردانی مسعود حاتمی که در 4 روز فیلمبرداری شده است، در حال حاضر توسط خود او مرحله تدوین را سپری می‌کند.
کد خبر : 191387

مسعود حاتمی، کارگردان فیلم سینمایی «موریانه» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی آنا از آخرین مراحل تولید فیلمش خبر داد و گفت: «موریانه» در مرحله تدوین است که خودم کار مونتاژ آن را انجام می‌دهم. تاکنون 2 ماه از کار تدوین گذشته و فکر می‌کنم حداقل 2 ماه دیگر هم ادامه داشته باشد.


وی به مدت زمان فیلمبرداری آخرین ساخته خود اشاره کرد و افزود: این فیلم 27 فروردین ماه کلید خورد و 4 روز بعد فیلمبرداری آن تمام شد. علت کوتاه بودن زمان فیلمبرداری نیز فرم خاص و جدیدی است که این فیلم سینمایی با خود دارد.


وی ادامه داد: شاید از نظر خیلی‌ها فیلمبرداری یک فیلم سینمایی در 4 روز یک رکورد محسوب شود، اما واقعا من به دنبال ثبت رکورد نبودم و فقط می‌خواستم یک فرم جدید را تجربه کنم که شاید در سینماى جهان هم چنین تجربه اى وجود نداشته باشد.




این کارگردان با اشاره به این که «موریانه» بداهه ساخته شده است، توضیح داد: این فیلم بدون فیلمنامه مکتوب ساخته شده است و تمام بازی‌ها، میزانسن‌ها، دیالوگ‌ها و حتی کارگردانی خود من بداهه و از پیش تعیین نشده است. در واقع همه چیز به صورت بداهه مقابل دوربین رفت. به دلیل بداهه بودن فیلم، لازم بود که فیلمبرداری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم تا بتوانیم یکپارچگی و وحدت قصه را حفظ کنیم.


وی تصریح کرد: البته برآورد من در ابتدا 3 روز فیلمبرداری بود اما به دلیل حادثه اى که یک روز در فیلمبرداری رخ داد به روز چهارم کشیده شد.


حاتمی با اشاره به اینکه «موریانه» قصه زن و شوهری را روایت می‌کند که از تهران به شمال می‌روند، گفت: به دلیل جریان قصه که در جاده روایت می‌شود، لوکیشن ابتدایی ما در جاده هراز بود و برای بخش پایانی فیلم به شهر انزلی رفتیم.


کارگردان فیلم کوتاه «یازده» بیان کرد: برای «موریانه» پیش تولید سنگینی داشتیم که 4 ماه به طول انجامید. طی این ماه‌ها جلسات زیادی را با بازیگران برگزار کردیم تا بتوانیم به فرمی که در نظر داریم برسیم. همچنین پیش‌بینی می‌کنم تا زمان جشنواره فیلم فجر هم تولیدمان ادامه داشته باشد.


این کارگردان با بیان اینکه برای دریافت پروانه ساخت تنها یک قصه یک خطی به جای فیلمنامه به ارشاد ارائه کرده است، توضیح داد: طی جلساتی که با ارشاد داشتیم و توضیحاتی که به آن‌ها ارائه کردیم، توانستیم آن‌ها را با همین قصه یک خطی مجاب کنیم که فیلم ما نیازی به فیلمنامه ندارد چرا که به صورت بداهه ساخته می‌شود و خوشبختانه مسئولان ارشاد توجیح شدند و پروانه ساخت صادر شد.



مسعود حاتمی در ادامه این گفتگو به اکران فیلمش اشاره کرد و گفت: خیلی به زمان و چگونگی اکران «موریانه» فکر نکرده‌ام اما بدم هم نمی‌آید در جشنواره فیلم فجر رونمایی کنم چرا که این جشنواره جایی است که مخاطب حرفه‌ای به تماشای فیلم می‌نشیند و به درستی آن را قضاوت می‌کند. به هر حال هر فیلمسازی علاقه دارد که فیلمش در جشنواره اکران شود. البته شاید هم قبل از آن، فیلم را به جشنواره‌های خارجی بفرستم.


وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مدت زمان فیلم «موریانه» اشاره کرد و گفت: برآورد من تا جایی که مونتاژ را انجام داده‌ام 90 دقیقه است.


حاتمی در خصوص صداگذاری و موسیقی فیلم نیز عنوان کرد: برای صداگذاری و موسیقی با چند نفر صحبت کرده‌ایم اما هنوز قطعی نشده است و به محض قطعی شدن اسامی را اعلام خواهم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود حاتمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته