دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سابق باشگاه استقلال در گفت وگو با آنا

امیدوارم منصوریان توانایی قهرمان کردن استقلال را داشته باشد/ 2 میلیارد تومان برای بازیکن معمولی هزینه کردند

علی نظری جویباری گفت: در زمان فتح الله زاده برای تیموریان که یک بازیکن ملی‌پوش بود 2 میلیارد هزینه شد اما در این فصل شاهد هستیم مدیران استقلال که برای یک بازیکن معمولی بالای 2 میلیارد هزینه کردند.
کد خبر : 190906

علی نظری جویباری مسئول نقل وانتقالات سابق باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد هزینه زیاد باشگاه استقلال در فصل پیش رو برای جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد برخی از ستاره‌های تیم گفت: «در فصل نقل وانتقالات مسئولین باشگاه باید همه جوانب را رعایت کنند. طبیعی است که بازیکنان برای آینده خودشان ارقام بالا را پیشنهاد می‌دهند اما این هنر مسئولین نقل وانتقالات باشگاه است که بازیکن را به چه قیمتی جذب می‌کند. ضمن اینکه هیچ وقت پول زیاد خرج کردن تضمینی برای موفقیت آن تیم به شمار نمی‌رود.»


وی ادامه داد: «در این فصل استقلال هزینه‌های زیادی برای خرید بازیکن کرد و نکته جالب این است که وقتی در سالی به سر می‌بریم که شعارش اقتصاد مقاومتی است برای یک بازیکن معمولی 2 میلیارد هزینه کردن هیچ توجیهی ندارد. آقایان شعار می‌دادند که مدیران قبلی با هزینه‌های زیاد برای باشگاه بدهی به بار آوردند، اما هزینه‌هایی که امسال کردند و برای 6 بازیکن بالای 8 میلیارد پول خرج کردند شاید بدهی‌های بیشتری به باشگاه وارد کند. ما سال‌ها در استقلال با بازیکنان مذاکره کردیم و آنها را جذب کردیم. برای مثال در زمان فتح الله زاده برای تیموریان که یک بازیکن ملی‌پوش بود 2 میلیارد هزینه شد اما در این فصل شاهد هستیم که برای یک بازیکن معمولی بالای 2 میلیارد هزینه کردند.»


نظری جویباری در رابطه با توانایی منصوریان برای کار کردن با یک تیم پرمهره و قهرمان کردن استقلال در فصل آینده لیگ برتر بیان کرد: «هیچ وقت داشتن بازیکن گرانقمیت تضمین قهرمانی نیست. استیل‌آذین تهران در یک فصل بهترین بازیکنان ایران را در تیمش جمع کرد اما در پایان فصل به لیگ دسته اول سقوط کرد. منصوریان هر چقدر بازیکن گرانقیمت جذب کند باید توانایی فنی‌ هم داشته باشد تا بتواند این تیم را قهرمان لیگ کند.»


وی افزوذ: «سال گذشته استقلال به بازیکنان جوان خودش می‌نازید و مسئولان باشگاه می‌گفتند این بازیکنان آینده استقلال هستند اما امسال به سمت جذب بازیکنان پا به سن گذاشته روی آوردند. ای کاش همان سیاست سال گذشته را ادامه می‌دادند و بهای بیشتری به جوانان می‌دادند. امیدوارم منصوریان هم بتواند با استقلال قهرمان شود تا هزینه‌هایی که در این فصل برای استقلال کردند با موفقیتی به همراه باشد.»


معاون سابق باشگاه استقلال در رابطه با تغییراتی که در هیات مدیره این باشگاه صورت گرفت گفت: «هیات مدیره قبلی در استقلال هیچ اختیاراتی نداشت و افتخاری به عنوان مدیرعامل باشگاه هیچ جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره برگزار نمی‌کرد و همه کارها را با صلاحدید خودش جلو می‌برد. هیات مدیره باشگاه باید برای سیاست‌گذاری کلان باشگاه تصمیم‌گیری کند. به عنوان مثال در همین موضوع نقل وانتقالات باید یک مبلغ خاصی را مشخص کنند و باشگاه طبق همان بودجه بازیکنان را به خدمت بگیرند.»


نظری جویباری در مورد بدهی باشگاه استقلال که مدیران جدید آن را گردن مدیران قبلی می‌ اندازند افزود: «بدهی باشگاه استقلال برای شخص فتح الله زاده یا مدیر دیگری نیست. همه مدیران استقلال با غرض‌ورزی صحبت می‌کنند اما باید توجه داشته باشند که به گونه‌ای عمل کنند، بدهی برای باشگاه به بار نیاورند. وقتی مدیری بتواند پول خرج کند باید پشتوانه لازم برای تامین بودجه را داشته باشد و بدهی را برای مدیر جدید به جا نگذارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته