دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شبکه خانگی کانال ارتباطی مردم با «کلاه‌قرمزی» می‌شود؟

با توجه به تصمیم ارائه سری جدید «کلاه قرمزی» در قالب شبکه خانگی، ادعاهای مدیران شبکه دو سیما مبنی بر لزوم تعامل پیش از عرضه در شبکه خانگی، تصور سنگ‌اندازی برای پخش نشدن این برنامه پرمخاطب را تقویت می‌کند.
کد خبر : 190876

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، با وجود این‌که «کلاه‌قرمزی» از برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان است اما این برنامه یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین کارتون‌های تلویزیونی در میان بزرگسالان نیز محسوب می‌شود. با توجه به شرایط امروز جامعه و جذاب نبودن بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی آن هم در موقعیتی که مردم جامعه با مشکلات عصبی یا افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، برنامه تلویزیونی «کلاه‌قرمزی» توانسته چندین دهه مخاطبان خود را حفظ و حتی افزایش دهد.


علی‌رغم جذابیت ‌و پرمخاطب بودن این برنامه تلویزیونی، این روزها اخباری مبنی بر اختلاف میان سازندگان «کلاه قرمزی» و مدیران شبکه دو سیما به گوش می‌رسد که نوید از پخش نشدن این برنامه تلویزیونی دارد.


با توجه به این‌که برخلاف چند سال گذشته در نوروز 1396 سری جدید «کلاه‌قرمزی» از تلویزیون پخش نشد، تولیدکنندگان این اثر تصمیم به ارائه سری تابستانی آن از طریق موسسه تصویرگستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی گرفته‌اند به طوریکه موسسه تصویرگسترپاسارگاد اعلام کرده که سری جدید «کلاه قرمزی» که برای نوروز 96 تولید و به دلیل مشکلات مالی تلویزیون، از کنداکتور پخش کنار گذاشته شد، در شبکه نمایش خانگی و سایت لوتوس پلی عرضه می‌شود. این سری از طریق لوح فشرده در شبکه نمایش خانگی و پخش آنلاین از سایت Lotusplay.ir به صورت هفتگی به نمایش در خواهد آمد.


این در حالی است که مدیرانی از شبکه ۲ سیما در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردند که حقوق «کلاه قرمزی» برای تلویزیون است و اگر سریال بخواهد به شبکه خانگی عرضه شود باید تعاملات لازم با سازمان صورت گرفته باشد اما هیچ تعاملی در این زمینه صورت نگرفته است.


تمام ادعاها مبنی بر لزوم تعامل با سازمان صدا و سیما در حالی از سوی مدیران شبکه دو مطرح شده است که مدیر کل دفتر نمایش خانگی سازمان سینمایی در گفتگویی اعلام کرد تمامی حقوق عروسک های «کلاه قرمزی» مردادماه سال ۸۸ طی قراردادی از سوی شبکه دو سیما به تهیه‌کننده این مجموعه واگذار شده است بنابراین صدور هر گونه مجوز از منظر حقوقی صرفا با توجه به قراردادهای ارائه شده و مستندات موجود خواهد بود.


با توجه به تصمیم سازندگان این مجموعه مبنی بر عرضه کلاه قرمزی در شبکه نمایش خانگی، می‌توان نتیجه گرفت که همکاری سازنده این مجموعه و تلویزیون پایان یافته است.


در این مجموعه‌ی عروسکی حمید جبلی (کلاه قرمزی و پسرخاله)، محمدرضا هدایتی (پسرعمه زا)، محمد بحرانی (ببعی و هم ساده)، بهادر مالکی (فامیل دور)، کاظم سیاحی (جیگر)، محمد لقمانیان (پسر فامیل دور)، احسان کرمی (عزیزم ببخشید)، هوتن شکیبا (دیبی) و علی سرابی (گابی) از صداپیشگان اصلی عروسک‌ها هستند و مرضیه محبوب، محمد اعلمی، شیما بخشنده، محمد لقمانیان، مهدی برقعی، حامد ذبیحی، مهتاب تبریزی و علی اعتصامی‌فر نیز عروسک‌گردان‌های کلاه قرمزی هستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته