دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1396 - 14:20
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد:

دنیامالی: مترو تهران به دنبال افتتاح خطوط جدید، 1000 واگن کم دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح خطوط 6 و 7 مترو، از کمبود 1000 واگن خبر داد.
کد خبر : 190232

احمد دنیا‌مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سرفاصله طولانی قطارها در خط 7 مترو ناشی از کمبود واگن در شرکت بهره‌برداری مترو است، اظهار کرد: هم‌اکنون با کمبود حدود 1000 واگن در متروی تهران مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه موضوع مکررا اعلام شده است، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه توسط شهرداری تهران انجام شده است.


به گفته وی، تعدادی واگن در داخل کشور ساخته شد و تعدادی دیگر نیز از خارج از کشور وارد شده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این اقدام شهرداری برای کاهش واگن‌ها موثر واقع نشده است، گفت: در آینده خط 6 هم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. طبیعتا کمبود واگن‌ها بیشتر به نظر می‌رسد.


وی ادامه داد: طولانی بودن سرفاصله خطوط جدید تا مقدار زیادی طبیعی است. زیرا هر خطی باید مشتری خود را پیدا کند تا مردم بتوانند ساعت آمد و رفت خود را با خطوط جدید هماهنگ کنند.


دنیامالی با بیان اینکه به منظور کاهش کمبود واگن‌ها، تعدادی در واگن‌سازی تهران در حال ساخت است، تصریح کرد: همچنین در تلاشیم تا قراردادی برای ساخت 250 واگن تنظیم کنیم و با توجه به تعهدات دولت نسبت به شهرداری تهران، این قرارداد از سوی وزارت کشور تنظیم شده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه تمامی واگن‌ها از داخل تهیه می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌ مهندسان ایرانی، تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان دارد تجهیزات مترو را از داخل کشور تهیه کنیم. البته ساخت برخی از قطعات در داخل کشور از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست که آنها را از خارج تهیه می‌کنیم، اما سایر اجزا در داخل کشور ساخته می‌شوند.


به گفته دنیامالی، حتی قطارهای شهری کلانشهرهای دیگر نیز واگن‌های خود را از شرکت‌های داخلی تهیه می‌کنند، پس کمک به فعالیت اقتصادی این شرکت‌ها که تعدادی هم خصوصی هستند، امری ضروری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته