دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1396 - 16:23
مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه:

هیچ فردی بی نیاز از اصل امر به معروف و نهی از منکر نیست

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه هیچ فردی را بی نیاز از اصل امر به معروف و نهی از منکر ندانست و افزود: «هر کس فکر کند که همه چیز را می‌داند و هرکاری که می‌کند، صحیح و بی‌اشتباه است، خود این تفکر، اشتباه بزرگی است که انسان را به نابودی خواهد کشاند.»
کد خبر : 188971

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمدحسین هاشمیان در نشست بصیرت افزایی با بیان ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر و نیاز جامعه کنونی به اجرای این فرضه مهم دینی گفت: «اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به نحو مطلوب و شایسته و از مبادی و مبانی مربوطه اجرا شود، آن جامعه قطعا رو به رشد و تعالی رهسپار خواهد شد.»


رئیس واحد مراغه نیز با ابراز خرسندی از وضعیت معنوی حاکم بر دانشگاه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: «ماه رمضان یک توفیق الهی برای بشر است تا او بتواند از این فرصت برای زدودن گناهان از پرونده خود و صعود به قرب الهی و تقویت روحیه معنوی و انسانی خود بهره ببرد. »


دکتر محمدرضا ولیلو افزود: « واحد مراغه با نزدیک به 5 هزار دانشجو 150 کارمند و بیش از 200نفر استاد و عضو هیات علمی، یک موسسه فرهنگی و علمی بزرگی است که اقدامات اساسی در راستای ترویج و تقویت فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر را می‌طلبد. همه ارگان‌ها اعم از حوزه‌های فرهنگی، دانشجویی، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی و همه همکاران باید در این مهم، نقش ایفا کنند تا دانشگاهی عالی، ایده‌آل و پر از معنویت اسلامی داشته باشیم.»


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارکنان این دانشگاه هم با اعلام انزجار و محکومیت اعمال تروریستی اخیر از سوی ددمنشان داعشی گفت: «به قول امام (ره) که فرمودند: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود، دشمنان انقلاب اسلامی خیال کرده‌اند که با ترکاندن چند ترقه و انفجار چند نارنجک بی هدف، می‌توانند در عقیده و ایمان این ملت بیدار و همیشه در صحنه خلل وارد کنند. زهی خیال باطل، مردم شهید پرور ما آبدیده تر از این حرف ها هستند و حضور پرشکوه و حماسی در 8 سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و حداقل تجهیزات جنگی، نشان داد که با توکل به خدا و سلاح ایمان می توانند در برابر کل دنیا بایستند.»


کریم شجاعی افزود: «اکنون وقت نشان دادن حماسه دیگر است. اکنون نوبت سیلی زدن به کفار و منافقان و بدخواهان نظام عزیز اسلامی است. مردم قدرشناس و ولایت مدار ایران باردیگر در راهپیمایی روز قدس نشان خواهند داد که بیدی نیستند که با این بادها بلرزند و تا زلزله در جان دشمنان نظام نیاندازند از پای نخواهند نشست.»


پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه همزمان با شب زنده داری‌های لیالی احیا و در راستای بهره مندی بیشتراز فیوضات ماه مبارک رمضان، بصورت نمادین کل قرآن را ختم کردند. تفسیر سوره مبارکه حمد و بیان بعضی از احکام شرعی روزه و نماز نیز ازجمله برنامه های دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه درایام ماه مبارک رمضان بود. نشست بصیرت افزایی، ترویج امربه معروف و نهی از منکر و دعوت همگانی به خلق حماسه میلیونی روزقدس، یکی دیگر از برنامه های واحد مراغه بود که به همت پایگاه مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب