دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام هاشمیان:

وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم سلب استقلال یکی از این دو نهاد نیست

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم سلب استقلال فکری یا نفی هویت مستقل یکی از این دو نهاد و یا سلطه یکی بر دیگری نیست.
کد خبر : 345438
635991587644245843.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مراغه، حجت‌الاسلام محمدحسین هاشمیان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفت: مفهوم اصلی وحدت حوزه و دانشگاه در جامعیت دین اسلام است که در تأمین نیازهای بشری بر هر دو بعد مادی و معنوی آن تأکید دارد که بدون آن آزادی و پیشرفت جامعه اسلامی محقق‌ نمی‌‌شود.


وی افزود: روحانی و دانشگاهی مکمل یکدیگرند؛ ولی هویت هر یک مستقل و این استقلال زیربنای استقلال جامعه است. وحدت حوزه و دانشگاه به مفهوم وحدت و استقلال جامعه اسلامی است که تأمین نیازهای دینی و دنیوی و نیل به توسعه و پیشرفت به آن وابسته است.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: از خجسته‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است. طرح موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی(ره) در سال 59 آغاز شد.


وی افزود: جای تردید نیست که برای از بین بردن سیاست‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام، به‌خصوص جامعه تشیّع، دو قشر حوزه و دانشگاه باید  باهم وحدت و همگرایی داشته باشند.


هاشمیان با استناد به فرمایش امام علی (ع) که می‌فرماید: «هیچ ملّتی در انجام کاری باهم متحد نشدند، مگر این‌که خداوند گرفتاری آنان را برطرف کرد و آن‌ها را از بلای ذلّت نجات داد» و فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمود: «افراد باایمان نسبت به یکدیگر همانند اجزای یک ساختمان‌اند که جزئی از آن جزء دیگر را محکم (نگاه) می‌دارد» اظهار کرد: از برکات وحدت حوزه و دانشگاه، می‌توان به بالندگی و عزت و استقلال و آزادگی ملت اسلامی رسید.


انتهای پیام/4117/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته