دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 13:08
در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری عنوان شد

تاکید معاون هماهنگی استان آذربایجان شرقی بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در حوزه پژوهش و فناوری

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بر توجه به فرهنگ دانشگاهی و اخلاق مداری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: عدم توجه به این امر می‌تواند به عنوان عامل آسیب پذیری دانشگاه‌ها قلمداد شود.
کد خبر : 18788

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بهروز دانشیان در سومین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی، با تبریک اعیاد شعبانیه از میزبانی واحد بین المللی جلفا تشکر و بر برنامه ریزی برای ایجاد نوآوری و طرح‌های تحقیقاتی از سوی معاونان پژوهشی تاکید کرد.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بر توجه به خلاقیت و نوآوری در امورات پژوهشی تاکید کرده و گفت: باید در انجام طرح‌های پژوهشی بدون دخیل کردن گرایش های سیاسی امور را به افراد خلاق و کاردان محول کنید.


وی افزود: با توجه به کارنامه درخشان برخی واحدهای کوچک در حوزه پژوهش می‌توان گفت که دستاوردهای علمی پژوهشی دانشگاه‌ها منوط به درجه و امکانات واحد‌ها نبوده بلکه با برنامه ریزی لازم و کارجدی می‌توان افتخارات بزرگی را کسب کرد.








دانشیان بر ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده و گفت: در این راستا واحد‌ها یا به صورت مستقل برنامه ریزی کرده و طرح ارائه کنند و یا با واحد‌ها و مراکز دانشگاهی که طرح‌های تحقیقاتی دارند همکاری کنند

معاون هماهنگی استان آذربایجان شرقی با توجه به طرح تعهد کاری واحد‌ها آن را به عنوان یک نوآوری و سند همکاری بین ستاد و واحد‌ها قلمداد کرده و افزود: این تعهد نامه‌ها به عنوان ملاک مقایسه عملکرد واحد‌ها قرار خواهد گرفت و براین اساس واحد‌های دانشگاه در تکمیل این تعهدات دقت کافی داشته باشند.


دانشیان بر ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده و گفت: در این راستا واحد‌ها یا به صورت مستقل برنامه ریزی کرده و طرح ارائه کنند و یا با واحد‌ها و مراکز دانشگاهی که طرح‌های تحقیقاتی دارند همکاری کنند.


وی بر توجه به فرهنگ دانشگاهی و اخلاق مداری در دانشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: عدم توجه به این امر می تواند به عنوان عامل آسیب پذیری دانشگاه‌ها قلمداد شود.


در ادامه این اجلاس از طرح اولیه سامانه تجمیع اطلاعات و آمار دانشگاه آزاد اسلامی که با همکاری شورای فناوری اطلاعات استان و با سرپرستی واحد بین المللی جلفا در حال تهیه است، نیز رونمایی شد که تحسین قابل توجه معاون هماهنگی استان را در پی داشت.


رئیس واحد بین المللی جلفا نیز با ابراز خرسندی از میزبانی این واحد دانشگاهی بر اهمیت پژوهش در دانشگاه‌ها تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد: جلسه امروز برای حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی استان ثمرات خوب داشته باشد.


دکتر محمد حسین صادقی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا یک اصل در مجموعه کار‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.


دکتر حسن رسولی معاون پژوهشی واحد تبریز نیز با تشریح برنامه‌های پژوهشی سال ۹۴ نسبت به تدوین برنامه‌های کاربردی در راستای اجرای شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.


همچنین تشریح کارنامه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان از دیگر بخش‌های این اجلاس بود که در این بخش مدیر پژوهشی استان از مقام آوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی استان در هفت عنوان جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


دکتر محمد شایق همچنین از انتخاب غرفه کتاب استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان غرفه بر‌تر خبر داد.


بازدید از اماکن دیدنی شهرستان جلفا از دیگر برنامه‌های این اجلاس یک روزه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته