دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1396 - 12:40
متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ایران:

با سردردهای ماه رمضان چه کنیم؟

متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ایران عنوان کرد: برای جلوگیری از سردرد در ایام رمضان به روزه‌داران توصیه می‌شود علاوه بر مصرف میوه، سبزیجات و مایعات فراوان از وعده افطار تا سحر سه وعده غذا مصرف کنند.
کد خبر : 184338

دکتر سید محمد حسن پاکنژاد، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره راه‌های مقابله با سردرد در ایام روزه‌داری، گفت: یکی از شایع‌ترین علل بروز سردرد تشنگی و گرسنگی است به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود آب و مایعات فراوان بنوشند.


وی افزود: وقتی افراد آب می‌نوشند، آب سریعا جذب و دفع می‌شود به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود برای تامین مایعات بدن میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.


این عضو انجمن سردرد ایران در ادامه یادآور شد: هم‌چنین به روزه‌داران توصیه می‌شود برای حفظ مایعات بدن طی روزه‌داری در معرض نور آفتاب قرار نگیرند و در زمان‌هایی تردد داشته باشند که کم‌تر دچار تعریق و کاهش مایعات شوند.


پاکنژاد هم‌چنی گفت: گرسنگی نیز موجب بروز سردرد می‌شود به همین دلیل روزه‌داران باید از افطار تا سحر سه وعده غذایی مصرف کنند.


این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: اگر روزه‌داران در ایام ماه رمضان این نکات را رعایت کنند کم‌تر دچار سردرد می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته