دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1396 - 14:30
دبیرکل فدراسیون کشتی آسیا در گفت‌وگو با آنا:

دیپلماسی ورزشی خادم کشتی ایران را در دنیا صاحب کرسی کرد/ سایر کشورهای دنیا برای همکاری با ما علاقمند هستند/ با اقتدار قهرمان آسیا شدیم

حمید بنی تمیم گفت: از زمانی که خادم و تیمش در کشتی مشغول به کار شدند روی مساله دیپلماسی ورزشی کارهای زیادی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم که کرسی‌های مهم بین المللی در اختیار ایرانی‌ها است.
کد خبر : 179654

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در هند خوش درخشیدند و موفق شدند قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند تا بار دیگر قدرت بلامنازع کشتی ایران را در آسیا به رخ حریفان خود بکشند.


حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: «کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد برنامه‌ریزی خوبی برای این رویداد مهم داشتند و با توجه به اینکه در فاصله کمی باید هر دو تیم در مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی شرکت می‌کردند با یک برنامه درست موفق شدند قهرمان آسیا شوند. ملی‌پوشان کشتی فرنگی با درخششی که در هند داشتند و کسب عنوان قهرمانی روحیه خوبی برای کشتی آزاد ایجاد کردند و در نهایت این تیم هم موفق شد مقام نخست آسیا را کسب کند.»


وی ادامه داد: «تیم‌های ما در هر دو رشته فرنگی و آزاد با کشتی‌گیران جوان عازم این مسابقات شد و با اختلاف بسیار زیاد موفق شدیم قهرمانی را کسب کنیم. این نشان از قدرت کشتی ایران در آسیا دارد. فدراسیون کشتی هم با توجه به نمایش خوب جوانان ملی‌پوش به آینده کشتی امیدوار شد که این جوانان بتوانند در سال‌های آینده حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.»


نایب رئیس فدراسیون کشتی در رابطه با حضور تیم‌های کشتی در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: «با کسب مقام قهرمانی در آسیا، کشتی‌گیران ما روحیه خوبی برای بازی‌های کشورهای اسلامی دارند. تیم کشتی فرنگی امروز عازم باکو می‌شود و آزادکاران هم فردا به باکو می‌روند. ما در مسابقات کشورهای اسلامی رقبای سختی مثل آذربایجان را پیش رو داریم که با تمام قوا در کشورشان شرکت می‌کنند و امیدواریم در این مسابقات هم نتایج خوبی بگیریم.»


بنی تمیم در مورد موفقیت چشمگیر کشتی‌فرنگی در آسیا بعد از نتایج ضعیف در مسابقات قهرمانی جهان که در کرمانشاه برگزار شد افزود: «بعد از مسابقات جهانی کرمانشاه، کمیته فنی جلسات متعددی با سرمربی تیم ملی برگزار کرد و نقاط ضعف تیم را به اشکانی انتقال داد و خوشبختانه کادر فنی تیم ملی هم در چند ماه اخیر تلاش زیادی برای برطرف کردن مشکلات تیم کردند و مسئولین فدراسیون هم نتیجه اعتماد خودشان را دیدند.»


وی ادامه داد: «اینکه با یک برنامه مدون جلو رویم و چهارچوب خاصی داشته باشیم و به جوانان اعتماد کنیم نتیجه‌اش هم کسب موفقیت در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات آسیایی هند شاهدش بودیم.»


نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص پدیده‌های کشتی ایران در مسابقات آسیایی هند بیان کرد: «در مسابقات هند چند کشتی‌گیر در رشته آزاد و فرنگی نشان دادند که می توانند آینده کشتی ایران را تامین کنند و در سال‌های آینده به مدال‌های جهانی و المپیک برسند. در رشته آزاد احسان پور و محبی کشتی‌های خوبی در هند گرفتند. در رشته فرنگی هم صالحی‌زاده، ارسلان، مهدی‌زاده و عبدولی نمایش درخشانی داشتند.»


بنی تمیم در مورد انتخابش به عنوان دبیرکل فدراسیون کشتی آسیا گفت: «انتخابات سخت و نزدیکی را پشت سرگذاشتیم و خوشبختانه با دیپلماسی خاصی که خادم داشت موفق شدیم این کرسی را برای کشتی ایران کسب کنیم. از زمانی که خادم و تیمش در کشتی مشغول به کار شدند روی مساله دیپلماسی ورزشی کارهای زیادی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم که کرسی‌های مهم بین المللی در اختیار ایرانی‌ها است و سایر کشورهای دنیا برای همکاری با ما علاقمند هستند.»


وی ادامه داد: «فدراسیون کشتی در سال‌های گذشته همکاری خوبی با کشورهای دیگر داشت و شاهد هستیم که مربیان زیادی مانند رنگرز، محمدی و رضایی در کشورهای دیگر به عنوان مربی فعالیت می‌کنند. همچنین مدرسانی مانند مجید ترکان هم همواره از سوی فدراسیون کشتی برای تدریس به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند که نشان از جایگاه بالای کشتی ایران در دنیا دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته