دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 11:03
یک مدرس علوم ارتباطات:

حرفه روابط عمومی، پراسترس و مستحق سختی کار است/ پرهیز از روابط عمومی سنتی و روزمرگی

فاتح‌علی عیدی یکی از مدرسان علوم ارتباطات اجتماعی گفت: حرفه روابط عمومی یکی از مشاغل پراسترس بوده و شاغلان آن مستحق دریافت فوق العاده سختی کار هستند.
کد خبر : 17846

به گزارش خبرنگار آنا، عیدی که در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی سخن می‌گفت با توجه به انتخاب روابط عمومی برای چهارمین سال متوالی به عنوان یکی از مشاغل پراسترس در آمریکا افزود: شبکه شغلی آنلاین(careere cast ) آمریکا روابط عمومی‌ها را در کنار مشاغل نظامی، آتش‌نشانی، خلبانی هواپیما، افسر پلیس و خبرنگاری جزو 10 شغل سخت و پراسترس قرار داده که این نشان از سختی و دشواری این حرفه است.


این مدرس ارتباطات بیان کرد: کار کردن در انظار عمومی، ملاقات مستقیم مردم، فکر کردن و تصمیم گرفتن در شرایط فشار و ریسک از جمله علت‌های انتخاب روابط عمومی به عنوان یک شغل استرس زا معرفی شده است اما من برگزاری جلسات و مراسم و همچنین کار رسانه ای که طی آن باید محتوا و نکات فنی بسیاری را رعایت کرد، به‌کارگیری اصول مدیریت زمان و نداشتن حد و مرزی برای وظایف را به آن اضافه می کنم.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تصریح کرد: آماده‌سازی پیام‌ها و متن سخنرانی‌ها و مقوله‌هایی نظیر: اطلاع، ارتباط، تعامل، اقناع، ترغیب و پاسخگویی و همچنین تولید و حفظ تصویر مثبت از سازمان و بحث مخاطب شناسایی و شیوه درست رفتار و تعامل با آنان کارهای ساده‌ای نیستند که بتوان به راحتی از آنها گذشت.


این کارشناس ارشد علوم ارتباطات با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به تمام فعالان این عرصه گفت: همکاران محترم از روابط عمومی سنتی و دچار شدن به روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری اجتناب کنند چرا که آنان را از برنامه ها و وظایف اصلی،کلان و استراتژیک غافل می‌کند.


عیدی افزود: پنهان کردن نکات منفی با بزرگ جلوه دادن نکات مثبت نوعی تبلیغ پروپاگاندایی است و متأسفانه مورد انتظار بعضی مدیران بوده، امّا این امر در نهایت به ضدتبلیغ منجر و به خدشه‌دارشدن اعتماد و نگرش مردم و مخاطبان به آن سازمان می‌انجامد.


وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضع فعالان روابط عمومی و رسیدگی به انتظارات این قشر زحمت‌کش شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته