دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 14:26
دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

ادعای ایجاد 200 هزار نفر شغل با یک میلیون تن محصول پتروشیمی دروغی شاخدار است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: این که برخی ادعا می کنند به ازای یک میلیون تن محصول پتروشیمی 200 هزار نفت شغل ایجاد می شود کاملا غیر کارشناسی و دروغی شاخدار است.
کد خبر : 178314

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در نشستی خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه، نفت گاز پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب ادامه داد: حتی در برخی موارد یک میلیون تن محصول پتروشیمی در صنایع بالادست، هزار شغل نیز ایجاد نمی کند.


وی با تاکید بر اینکه در صنایع پایین دستی وضعیت متفاوت است، گفت: اما باز هم آمار اشتغال به این میزان نیست و برای همان میزان اشتغال نیز نه تکنولوژی و نه سرمایه لازم وجود ندارد.


مهدوی ابهری تاکید کرد: به طور مثال ما چندین سال است که به دنبال تکنولوژی تبدیل متانول به پروپیلن هستیم اما هنوز در سطح صنعتی نتوانسته ایم تولید داشته باشیم.


وی با بیان اینکه برخی ادعا می کنند این اشتغال در حوزه محصولات پلیمری قابل تحقق است، افزود: به طور مثال خط اتیلن غرب پلیمری است اما در یک واحد 300 هزار تنی تنها 500 اشتغال ایجاد شده است.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی ادامه داد: در صنایع تکمیلی نیز اکنون حرف اول را ماشین آلات می زنند و اشتغال در این زمینه رو به کاهش است.


وی تاکید کرد: البته صنعت پتروشیمی قابلیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد و برای رسیدن به توسعه باید به این سمت حرکت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته