دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزیدگان شب بازیگر معرفی شدند/ اعطای سند430 زمین‌ تا پایان تابستان

مراسم شب بازیگر عصر شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از هنرمندان در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.
کد خبر : 177529

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مراسم شب بازیگر با اجرای جواد انصافی در نقش سیاه، تقدیر از سه مدیر شهری و نمایشی استان کرمانشاه و همچنین تجلیل از گروه خانه تئاتر کاشان آغاز شد. همچنین در بخش تجلیل از پیشکسوتان تئاتر تهران و شهرستان‌ها یحیی دیوانی گرگانی از گرگان و علی باسره از ایلام مورد تقدیر قرار گرفتند.


از دیگر بخش‌های تجلیل این مراسم، تقدیر از فردوس کاویانی که این روزها از بیماری رنج می‌برد و تقدیر تلفنی بود که نصرت پرتوی و فهیمه رحیم‌نیا از آذر فخر در آمریکا داشتند.


نصرت پرتویی گفت: «تئاتر قابل احترام است و باید آن را خیلی عزیز بدانیم.»


رحیم نیا نیز اظهار کرد: «آرزو می‌کنم هنرمندان همیشه کار داشته باشند زیرا هر چقدر تئاتر داشته باشیم باز هم کم است»


در بخش برترین گروه بازیگران، گروه نمایشی «خانه ابری» و «شلتر» به کارگردانی سیامک احصایی و حمید پورآذری و امین میری مورد تقدیر قرار گرفتند.


در بخش بهترین بازیگر زن، مهشاد مخبری برای نمایش «بانوی گمشده»، ریحانه سلامت برای نمایش «سه خواهر و دیگران» و «پاریس اکتبر ۱۹۴۴» و پانته‌آ پناهی‌ها برای نمایش‌های «نامه‌های عاشقانه» به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شدند.


سپس ثریا قاسمی که برای اهدای جوایز روی صحنه آمده بود ضمن اشاره به آثار نمایشی که حمید سمندریان، رکن‌الدین‌ خسروی و اکبر رادی روی صحنه برده‌اند، گفت: «حمید سمندریان به اقیانوسی که می‌خواست نرسید و همچون ماهی از آب بیرون افتاده پرواز کرد و رفت. البته من خوشحالم که «آنتیگونه» رکن الدین خسروی و زن نمایش «از پشت شیشه ها» اکبر رادی بزرگ شده‌اند. حالا دیگر جمیله شیخی، سعید پورصمیمی، آقای کشاورز خوشحال هستند که صحنه‌ای که آن‌ها برای ما ساختند الان به کمک پسرها و دخترهای آگاه و باسواد و منضبط اداره می‌شود چراکه این صحنه تنها نمی‌ماند.»


در بخش برترین بازیگر مرد، علیرضا کی‌منش برای نمایش «رؤیای شب نیمه تابستان»، افشین هاشمی برای نمایش «سه خواهر و دیگران» و کاظم سیاحی برای نمایش «هاروی» به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.


همچنین جایزه استعداد جوان به مرجان زارعی اختصاص یافت و در ادامه ضمن تقدیر از مهتا کریمی روابط عمومی تئاترشهر، سیامک قطایی سرایی از روابط عمومی تالار حافظ به عنوان روابط عمومی که بیشترین همکاری را با خانه تئاتر داشته‌، معرفی شد.


در چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر اعلام شد که محسن مرادی اسپانسر این مراسم نیز قرار است به برگزیدگان، تقدیرشدگان و داوران قطعه زمینی در دماوند اعطا کند. وی در این مراسم گفت: «تا به امروز ۱۸۱ نفر سند قطعه زمین خود را گرفته‌اند. ما وعده داده بودیم که به ۴۳۰ نفر این قطعات را اهدا می‌کنیم که تا پایان تابستان تمام سندها واگذار خواهد شد.امسال نیز به برگزیدگان اعم از فردی و گروهی، پیشکسوتان و داوران نیز قطعات زمین اهدا می شود»


این مراسم با گرفتن عکس یادگاری و اجرای موسیقی به پایان رسید.


برگزاری مراسم بی‌نظم و پرشدن صندلی‌ها بدون در نظر گرفتن مکانی برای نشستن داوران و هنرمندان، اهدای جوایز بخش تقدیر از گروه کودک و نوجوان به گروه نمایشی «خانه ابری» و «شلتر» از جمله حواشی این مراسم بود.



فریده سپاه منصور، اصغر همت، مهدی شفیعی، رضا کیانیان، مسعود فروتن، ثریا قاسمی، اکبر زنجانپور، شمس لنگرودی، فردوس کاویانی، پانته‌آپناهی ها، ایرج راد، داریوش اسدزاده و نصرت پرتویی از جمله هنرمندانی وبدند که در این مراسم حضور داشتند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته