دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیسی: مومن یکبار بیشتر نباید از یک سوراخ گزیده شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریبا بیان اینکه شفافیت در جلوگیری از فساد می تواند نقش آفرینی کند، گفت: باید از زنان خانه دار هم حمایت کنیم آنچنانکه در قانون اساسی هم آمده است.
کد خبر : 176140

به گزارش گروه رساغنه های دیگر خبرگزاری آنا از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رادیو ایران اظهارداشت: شفافیت در جلوگیری از فساد می تواند نقش آفرینی کند. مومن یکبار بیشتر نباید از یک سوراخ گزیده شود.


رئیسی اظهار داشت: آنچه مرا واداشت که در این عرصه حضور پیدا کنم مواجهه با مشکلات اقتصادی است که مردم با آن دست به گریبان هستند و نیاز به مدیریتی بود که هم تجربه داشته و هم فارغ از گروه بندی های سیاسی و بگو مگوها باشد.


وی ادامه داد: علی رغم تلاشی که همه دولت ها داشتند ما با وضعیتی مواجه هستیم که برای هیچ کس قابل تحمل نیست و باید تغییری به نفع مردم در زمینه اجتماعی و اقتصادی صورت گیرد.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما شاهد آن هستیم که در روستا، شهر و حاشیه شهرها کار به جایی رسیده که درآمد برخی فقط یارانه ها یا مبالغی است که سازمان های حمایتی پرداخت می کند، گفت: کشور ما منابع، ثروت، نیروی کارآمد و جوان کم ندارد؛ لذا می توان با مدیریت فقر مطلق را ریشه کن کرد و مسئله اشتغال، مسکن، بیمه و... را حل کرد.


رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از بهره هایی که در دنیای امروز از فضای مجازی می شود بحث ایجاد اشتغال است، زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور وجود دارد. من نمی خواهم زحمت های کشیده شده را منکر شوم اما پدر و مادرهایی هستند که خجالت زده اند، ما دولت کار و کرامت را مطرح کردیم تا دیگر خجالتی وجود نداشته باشد و همه کرامت داشته باشند. این شعار نیست و کاملا قابل تحقق است.


وی با بیان اینکه رفع مشکل مسکن بیکاری و فقر کاملا دست یافتنی است، افزود: امروز مسئله ازدواج یکی از دغدغه هاست. از جوان می پرسیم، چرا ازدواج نمی کنید می گوید کار ندارم. از خانم می پرسیم چرا می خواهی از همسرت جدا شوی می گوید شغل ندارد و نمی تواند زندگی را تامین کند، بنابراین باید اقداماتی شود تا کارها رونق گیرد.


مردم می گویند نگویید دزد، دزد بروید و دزد را بگیرید


نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما برای اداره کشور نیازمند یک سیستم اداری هستیم که فساد در آن نباشد. ما در کشور مشکل قانون نداریم بلکه مشکل اقدام و عمل داریم و بحث فساد هم فراجناحی شده است. این دولت می آید و می گوید دولت قبلی، دولت قبلی می گوید دولت پیشین. مردم خسته شدند و می گویند نگویید دزد، دزد بروید و دزد را بگیرید.


رئیسی اظهار داشت: ما بنا داریم در دولت کار و کرامت ظرف شش ماه به مردم اقداماتی که در حوزه اصلاح نظام اداری صورت گرفته را اطلاع دهیم. اگر بخواهیم با فساد اقتصادی مقابله کنیم باید نظام بانکی و پولی اصلاح شود. باید دولت بجای تصدی اقتصاد اداره آن را دست بگیرد و بخش خصوصی را توانمند کند.


وی با بیان اینکه اگر هر روز مردم گرفتار موسسه هایی مانند ثامن الحجج، کاسپین، پدیده و... شوند و دستگاه قضا بیاید و برخورد کند و احیانا متخلف را زندانی کند، گفت: این کارها دردی از مردم دوا نمی کند و آنها پولشان را می خواهند چند بار باید از یک سوراخ گزیده شد، اینها هم از بی توجهی نشات می گیرد.


رئیسی ادامه داد: ما در حوزه اجتماعی مشکلاتی از قبیل محیط زیست داریم، اکوسیستم ها نباید آسیب ببینند. حفظ محیط زیست، جنگل ها و آب و خاک اینها همه از دغدغه های مردم است که باید با یک مدیریت انقلابی و جهادی آنها را حفظ کرد.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم درباره ریزگردها سوال می پرسند که آیا این ریزدگردها قابل پیش بینی و پیشگیری بود؟ هر جوابی که برای آن مطرح شود، کافی نیست و این مسئله اراده جدی برای حل کردن می خواهد. چه اتفاقی افتاده که در بسیاری از محصولات دلالی وجود دارد و کالاها به واسطه چند دست به مردم با قیمت بیشتر می رسد. بنابراین باید با مدیریت صحیح از مصرف کننده حمایت شود.


وی گفت: در مسئله کشاورزی موضوع آب یک مشکل جدی است که ناشی از ضعف مدیریتی است. در برخی از استان ها نزولات آسمانی نداریم، این استان ها را باید با ظرفیت های دیگرش مانند معدن رونق بدهیم. در بسیاری از کارهای توسعه ای باید بین دانشگاه، صنعت و بازار و حتی سیاست خارجی پیوند ایجاد کنیم.


این میزان از فقر، بیکاری، طلاق و حاشیه نشینی در شأن ملت و دولتمردان ما نیست


رئیسی افزود: اگر می گوییم اقتصاد مقاومتی باید سفرای ما هم این حس داشته باشند و در کشورهای محل ماموریت خود در خصوص این مسئله دغدغه داشته باشند. زندگی با کرامت یعنی اینکه حقوق همه مردم، حقوق شهروندی با در نظر گرفتن شأن و منزلت آنها حفظ شود و فضای کار، تلاش، رفع فقر و بیکاری به عنوان مسئله ای که ضرورت امروز ما است پیگیری شود.


وی با بیان اینکه چرا این میزان معتاد و مواد مخدر داریم که آنها هم وارداتی است چراکه خودمان تولید موادمخدر ندایم اظهار کرد: دستگاه های دولتی می گویند ما این میزان کشفیات داشتیم و این اقدامات را انجام دادیم، خب پس چرا مشکل حل نمی شود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شوراهای عالی همچون شورای عالی فضای مجازی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و امثال اینها رئیس جمهور در رأس این شوراها قرار گرفته است به دلیل اینکه به واسطه حضور وی وزرا همه به خط می شوند و سطح تصمیم گیری بالا می رود.


رئیسی با بیان اینکه این میزان از فقر، بیکاری، طلاق و حاشیه نشینی در شأن ملت و دولتمردان ما نیست، تصریح کرد: می شود طرح سلامت را با پزشک خانواده و نظام نوین ارجاع از طبقات غیربرخودار آغاز کرد؛ با این رویکرد که فرد مریض تنها مشکل بیماری خود را داشته باشد.


باید از زنان خانه دار حمایت کنیم


وی تاکید کرد: مسئله زنان که نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند موضوع مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد. رفع محدودیت منزلتی به گونه ای که خانواده ای شأن و منزلت دختر و همسرمان و زنان کشورمان داشته باشیم که این نه در سخن بلکه در عمل باید باشد. باید مراکز ورزشی و تفریحی مخصوص زنان داشته باشیم همچنین باید از زنان خانه دار هم حمایت کنیم آنچنانکه در قانون اساسی هم آمده است.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: می توان از ورزش قهرمانی درآمدزایی و ایجاد اشتغال کرد و دولت باید سیاست های تشویقی و توسعه ای در این زمینه داشته باشد. ما می توانیم در ورزش خودمان با اتکا به قهرمانان و مدال آورانمان این مسئله را اصلاح و پیش ببریم.


رئیسی اظهار کرد: ما معتقدیم همه باید از کارگر، کارآفرین، تولیدکننده و سرمایه گذار حمایت کنیم چراکه آنها گاهی آنقدر در پیچ و خم اداری گرفتار می شوند که از انجام کارهای خودشان غافل می شوند.


وی با بیان اینکه باید پول قاچاق کالا به سمت تولید بیاید و قاچاق کالا به حداقل ممکن برسد، گفت: ممکن است برخی به حرفهای ما نقد داشته باشند، ولی اگر خدا توفیق داد و مردم به دولت کار و کرامت رای دادند ما باید پذیرای نقد باشیم چراکه رمز دوری دولت از فساد این است که مورد نقد قرار بگیرد. اگر دستگاه های نظارتی تخلفی را کشف کردند این مسئله باید با دید غنیمت نگریسته شود نه مزاحمت.


رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما معرفی و ارائه برنامه به مردم است و کار نهایی مردم با رای دادنشان انجام می دهند. گویا در این میان برخی می خواهند کار را با تهمت و تخریب پیش ببرند که در اینجا من همه را به انصاف دعوت می کنم و می دانم که دراین عرصه ممکن است بی اخلاقی هایی صورت بگیرد که از نظر ما اشتباه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته