دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 09:39
مدیرکل مرکز توسعه فناوری و ارتباط دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا:

رئیس جمهوری نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح می‌کند

دکتر داوود ثمری از افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری توسط رئیس جمهوری در روز 29 اردیبهشت خبر داد و گفت این نمایشگاه به مناسبت سی وسومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 17528

مدیرکل مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، درباره نمایشگاه پژوهش و فناوری دانشگاه و برپایی سومین جشنواره فرهیختگان به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: این نمایشگاه به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و در نوع خودش اولین نمایشگاه محصول محور است.


ثمری ادامه داد: در این نمایشگاه محصولات علمی که آماده تجاری سازی یا خودشان تجاری هستند، در معرض نمایش و معرفی قرار خواهند گرفت. همچنین محصولاتی وجود دارند که برای کاربردی شدن نیاز به اسپانسر و پشتوانه مالی دارند که آنها هم در بخش دیگر معرفی خواهند شد. یعنی در این نمایشگاه پایان نامه یا مقاله ای وجود ندارد و صرفا تمرکز آن برمحصولات است که با حضور کلیه واحدهای دانشگاهی برگزار می شود.


وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 100 واحد دانشگاهی دراین نمایشگاه محصولاتشان را ارائه کنند هم چنین نزدیک به 200محصول قابل ارائه نیز توسط این واحد ها عرضه خواهد شد.


مدیرکل مرکز توسعه فناوری هم چنین ازبرگزاری سومین جشنواره فرهیختگان درسالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی روز 31 اردیبهشت خبر داد و گفت: درجشنواره فرهیختگان قصد معرفی پژوهشگران و نخبگان دانشگاه را داریم و قرار است در نمایشگاه تنها ازدستآوردهای علمی دانشگاه آزاد رونمایی و توانمندی های دانشگاه معرفی شود.


وی همچنین از افتتاح این نمایشگاه و کتابخانه واحد علوم و تحقیقات توسط رئیس جمهور در روز 29 اردیبهشت خبر داد و بیان داشت: تمام محصولات ارائه شده دارای شناسنامه هستند و بازدیدکنندگان از طیف های تجاری و سرمایه گذاری مثل واحدهای صنعتی، سرمایه گذاران حوزه فناوری، بانک ها وشرکت های خصوصی به این مراسم دعوت شدند تا مسیر کاربردی شدن این محصولات هموار شود و دردسترس متقاضیان فناوری قراربگیرد.


داوود ثمری درباره جشنواره فرهیختگان گفت: این جشنواره 23 بخش مسابقه ای دارد که شامل پژوهشگر برتر،مقاله برتر،کتاب برتر،پایان نامه برتر،رساله برتر،اختراع برتر،مرکز رشد برتر،واحد دانشگاهی برتر وگزینه هایی دیگر به صورت طبقه بندی شده،است که ازمیان آنها 60 نفربرگزیده فرهیخته خواهیم داشت اما بخش دیگری درجشنواره با عنوان نشان ویژه امام خمینی وجود دارد که طبق روند سال گذشته درسه رده طلا،نقره و برنز تقسیم بندی شده این نشان به 3 نفر از افرادی که درتمام رده های علمی صاحب نظر هستند و سابقه درخشان علمی دارند، تعلق خواهد گرفت.


وی در پایان تصریح کرد: نفراول نشان ویژه امام خمینی از استان خراسان رضوی درعلوم پایه، نفردوم از استان البرز در علوم انسانی و نفرسوم از استان تهران هم در علوم پایه برگزیده شدند که درجشنواره از آنها تقدیر به عمل می آوریم. این افراد مقاله های معتبر بین المللی با بازدید های عمومی بسیار بالا دارند که جزء نخبگان و فرهیختگان جامعه علمی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته