دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 16:36

وزیر بهداشت: شورای شهر به نهاد قدرت و ثروت تبدیل نشود

وزیر بهداشت گفت: از شورای شهر درخواست داریم تا به همان اندازه که به ساخت و ساز شهری اهمیت می دهند، به حوزه خدمات نیز اهمیت بدهند.
کد خبر : 174123

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی همزمان با سومین روز از هفته سلامت و در حاشیه همایش 1000 نفری سفیران سلامت دانش آموزی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انتظار شما از شورای شهر چیست، اظهار کرد: اعضای شورای شهر، توجه بیشتری به فرهنگ و خدمات شهری نسبت به ساخت اتوبان و ساختمان و درآمد شهری داشته باشند.


وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدوارم مردم هم افرادی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند که فرهنگ محور باشند که در این صورت، شرایط ما متفاوت است و نیازی نیست که دائم التماس کنیم که شهر را توسعه داده‌اید اما برای آن، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی مانند درمانگاه، بیمارستان و خانه بهداشت در نظر نگرفته‌اید و اگر قصد ساخت آن را ندارید، حداقل زمین آن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهید.


هاشمی تاکید کرد: از شورای آینده شهر تهران انتظار دارم که حتما به حوزه سلامت مردم تهران مانند آلودگی‌های هوا، صوتی و اشعه‌های خودساخته و ناخواسته، ساخت بیمارستان، درمانگاه و مراکز بهداشتی و درمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


وزیر بهداشت یادآور شد: شهر، فروخته شده یا می‌شود و من در این مورد اظهار نظری نمی‌کنم چون تخصص لازم را ندارم اما در کنار آن، مردم باید رفاه، آسایش و آرامش داشته باشند که متاسفانه در تهران نیست و امیدواریم شوراهای شهر به رفاه و آسایش و آرامش مردم در کلانشهرها و سایر شهرهای کشور بپردازند.


هاشمی از شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای مهم مدنی یاد کرد و گفت: امیدواریم که شورای شهر که یک نهاد مدنی است و برای ایجاد این نهادهای مدنی، هزینه‌های زیادی کرده‌ایم، به نهاد قدرت و ثروت تبدیل نشود بلکه نهاد خدمت باشند.


وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد کنار رفتن دکتر روحانی به نفع دکتر جهانگیری گفت: بنده وزیر بهداشت هستم و هر چه هم که در این مراسم گفته‌ام، در حوزه سلامت، بهداشت و درمان بوده است.


وی در ادامه پاسخ به سوال این خبرنگار که شما قبلا گفته بودید اعضای کابینه وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند، گفت: پیش‌بینی من مثل پیش‌بینی‌های شما گاهی اشتباه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته