دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1396 - 16:54

اخبار دانشگاه؛ از برپایی شورای قرآن و عترت تا تجلیل از ممتازان قرآنی

بیست و پنجمین جلسه شورای قرآن و عترت (ع) واحدهای استان تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد.
کد خبر : 172672

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بیست و پنجمین جلسه شورای قرآن و عترت(ع) واحدهای استان تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و با حضور حجت‌الاسلام رستمی مدیرکل اداره فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، عزتی رئیس کانون‌های قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر عزیزی معاون اداری و مالی واحد فیروزکوه برگزار شد.


مدیرکل اداره فعالیتهای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه که جمعی از مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی استان تهران حضور داشتند، تاکید کرد: در این حوزه برای جذب جوانان حتما باید نوآوری های جذاب قرآنی مدنظر قرار بگیرد و نقاط قوت و ضعف شناسایی و تحلیل شود.


رئیس کانون های قرآن عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قرآنی، گزارش داد و از کارشناسان حاضر نیز خواست تا در این باره پیشنهادهای خود را ارائه کند.


رضایی دبیر شورای قرآن و عترت استان تهران هم در باره با برگزاری بیست و دومین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش دینی و فرهنگی مطالبی ارائه کرد که مورد بحث و تبادل نظر بین اعضا کانون قرار گرفت.


کسب رتبه دوم اذان و مداحی


امین محمدآبادی و مهدی بحرینی دانش‌آموزان پایه پنجم و چهارم دبستان پسرانه سما واحد کرمان موفق به اخذ رتبه دوم مرحله ناحیه مسابقات مداحی و اذان شدند.


این دوره از مسابقات قرآنی، 28 فروردین جاری بین 30 مدرسه مقطع ابتدایی در رشته های اذان، احکام و قرائت در محل دارالقران علم الهدی برگزار شد.



برپایی محفل انس با قرآن


همزمان با اعیاد ماه رجب مراسم جشن و محفل انس با قرآن با هدف تجلیل از 90 نفر از ممتازان قرآنی همراه با برگزاری برنامه های متنوع درسالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد .


در این مراسم با اهدائ لوح و هدایا از 16نفر استاد و 75 نفردانشجو که در مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش شفاهی و کتبی موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم این دوره از مسابقات شده بودند از آنان قدردانی به عمل آمد.


حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: اصبغ بن نباته یکی از بزرگمردان و یاران نزدیک، کاتب رازدار امیرالمومنین (ع) بود که با امامشان پیمان بستند که تا سرحد شهادت در خدمت حضرت باشند و امام (ع) نیز آنها را شرط الخمیس نامید.


وی با بیان اینکه سخن گفتن درباره امیرالمومنین (ع) کار آسانی نیست، گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی بوده که پیامبراکرم(ص) در وصف او فرموده است اگر دریاها مرکب و درختان قلم شوند و انسان ها نگارشگر و جن‌ها شمارشگر باشند هرگز نتوانند فضائل آن حضرت را بشمارند.


شفیعی افزود: علی (ع) خازن بهشت است و همه کلیدهای بهشت از طرف پیامبر (ص) به ایشان داده شده است و میزان بهشت و جهنم علی (ع) است. این برنامه همراه با سخنرانی پخش کلیپ شهدا، کلیپ پدر و برنامه طنزخوانی مولود خوانی و اجرای مسابقه و در پایان نیز از همکارانی که موفق به کسب رتبه های اول تا پنجم در سطح دانشگاه شده بودند با اهدای لوح و کارت هدیه تجلیل شد.


برگزاری دعای توسل


از سوی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نخستین مراسم پرفیض دعای توسل با حضور جمعی از کارکنان در نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این مراسم، دانشگاهیان در فضای معنوی نمازخانه واحد، انس و محبت خود را به اهل بیت (ع) به اثبات رساندند و در پایان با صرف صبحانه با عنوان «صبحانه سلامت» از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد.


مراسم دعای توسل هر هفته، صبح روزهای سه شنبه برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته