دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 10:12
در گفت‌و‌گو با آنا؛

وحید رضایی: مهمترین هدف بلندمدت واترپلو موفقیت در بازی‌های آسیایی است/ حمایت از رشته‌های آبی تنها به بودجه نقد ختم نمی‌شود

مربی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان گفت: حریفان ما در بازی‌های اسلامی عربستان، ترکیه و اندونزی و آذربایجان است که بسیار قوی و قدرتمند هستند اما ما شناختی خوبی از آنها داریم.
کد خبر : 171832

وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت تیم ملی واترپلوی ایران در آستانه بازی‌های کشوهای اسلامی گفت: «‌تمرینات تیم ملی از دوم بهمن ماه سال گذشته بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در توکیو شروع شد و تا آخر اسفندماه هم ادامه داشت البته در این مدت با توجه اینکه رقابت‌های لیگ هم همزمان برگزار می‌شد بازیکنان هم با ما تمرین می کردند و هم اینکه به تیم‌های باشگاهی خود می‌رفتند و در مسابقات شرکت می‌کردند. اما بعد از پایان لیگ صبح و شب در اختیار تیم ملی بودند و به صورت مداوم تمرین داشتند و در ایام نوروز هم از 6 فرودین تمرینات را شروع کردیم.»


وی افزود: «‌خوشبختانه شرایط واترپلو برای مسابقات پیش رو خوب پیش رفته است و بازیکنان آمادگی خوبی دارند. تیم ملی اکثرا با بازیکنان جوان به این بازی‌ها اعزام می‌شود. مهمترین هدف ما موفقیت در بازی های آسیایی است. از همین روی تلاش می‌کنیم تا به این امر مهم در سال 96 دست پیدا کنیم. البته از بازی های کشورهای اسلامی هم یک درصد غافل نمی‌شویم. ضمن اینکه حریفان ما در بازی های اسلامی عربستان، ترکیه و اندونزی و آذربایجان است که بسیار قوی و قدرتمند هستند اما ما شناختی خوبی از آنها داریم. البته با دو تیم عربستان و ترکیه تاکنون مسابقه‌ای نداشتیم اما به خوبی بازی های آنها را آنالیز کردیم و شناختی خوبی از نحوه بازی کردن آنها داریم. این دو کشور شرایط متفاوتی با کشور ما دارند چرا که از هر نظر ورزشکاران آنها حمایت می‌شوند و انصافا هم شرایط خوبی دارند و ما امیدوار هستیم که مقابل آنها بازی قابل قبولی به نمایش بگذاریم. از طرفی ترکیه بعد از چند سال به این رقابت‌ها آمده است و همین امر کمی کار را در مقابل آن‌ها سخت می‌کند.»


رضایی با بیان اینکه در این دو رقابت مهم نتیجه برای کادرفنی مهم است، اظهار کرد: «‌با همه سختی‌ها و مشکلات همیشگی که رشته‌های آبی دارند اما خدا را شکر واترپلو ایران در چند سال پیشرفت خوبی داشته است. اولین خیز ما در مسابقات قهرمانی آسیا در توکیو بود که در ضربات پنالتی سکوی سومی را از دست دادیم و شکست خوردیم. اما از آن زمان به بعد مدام در حال تمرین هستیم و برای ما مهم است که دراین تورنمنت‌ها چه نتیجه ای کسب می کنیم تا عملکرد خود را در این مدت اخیر بررسی کنیم.»


مربی تیم ملی واترپلو درباره اردوهای آماده‌سازی تیم ملی واترپلو قبل از اعزام شدن به این رقابت‌ها نیز اظهار کرد: «‌ما سال گذشته برنامه خودمان را تنظیم کردیم و به فدراسیون ارسال کردیم. قرار بود تیم ازبکستان برای چند روزی به تهران بیاید و اردوی مشترکی با این تیم داشته باشیم اما آنها قبول نکردند و به همین دلیل ما درخواستی به کشور گرجستان داده‌ایم تا آنها به تهران بیایند و اردوی مشترکی داشته باشیم که البته هنوز جواب قطعی ندادند و من بعید می‌دانم در این مدت باقی مانده تا بازی‌های اسلامی به ایران بیایند. از قبل هم اردوی برون مرزی برای بازیکنان در نظر نگرفته بودیم و فکر می‌کنم در این مدت باقی مانده تا رقابت‌ها تمرینات را در تهران پیگیری کنیم.»


رضایی در پایان به وضعیت رشته های پایه در سال جدید اشاره کرد و گفت: «‌فدراسیون در حال تلاش است و اگر مسئولان هم حمایت کنند برنامه‌های خوبی هم در نظر دارند اما متاسفانه مشکلات اقتصادی را همه می‌دانند و ما هم درگیر این شرایط هستیم اما به نظرم تنها حمایت از رشته‌های آبی به پول نقد ختم نمی‌شود حتی اگر آنها یک یا دو استخر بیشتر در اختیار ورزشکاران آبی بگذارند بخش عمده‌ای از مشکلات ما حل می‌شد. از طرفی ما نیاز داریم وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش با ما همکاری داشته باشند و تنها به شعار بسنده نکنند. اگر به دنبال سلامت جامعه هستیم باید شرایط را هم فراهم کنیم تا دخانیت در بین جوانان و نوجوانان از بین برود و این کارها تنها با بودجه نقد هم محقق نمی‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب